پنج شنبه 30 فروردین 1403

10 آبان 1397

ورود بیش از یک میلیون زائر از دو مرز مهران و چذابه به کشور

از ابتدای موج بازگشت زائرین اربعین حسینی بیش از یک میلیون زائر از دو مرز مهران و چذابه وارد کشور شده‌اند.


قاسم سلیمانی‌دشتکی با اشاره به موج بازگشت زائران اربعین به مرز مهران ، گفت: ظرف 32 ساعت گذشته بیش از 320 هزار زائر از مرز مهران وارد کشور شده‌اند.

وی افزود: با توجه به موج بازگشت زائرین اربعین ازهفته گذشته تاکنون نزدیک به 900 هزار نفر از مرز مهران وارد کشور شده‌اند.

استاندار ایلام با توجه به تراکم جمعیت در مرز مهران به زائران توصیه کرد در بازگشت به کشور عجله نکنند و تا حد امکان از مرزهای دیگر برای بازگشت به کشور استفاده کنند.

بر پایه این گزارش، مدیر پایانه مرزی چذابه نیز از بازگشت بیش از 144هزار زائر اربعین حسینی تا ساعت هشت صبح امروز(پنجشنبه دهم آبان ماه) از طریق گذرگاه مرزی چذابه به میهن اسلامی  خبرداد.

احسان نونژاد با بیان اینکه حدود 65درصد از زائرانی که تاکنون از مرز چذابه به نجف اشرف و کربلای معلی مشرف شده اند از طریق همین مرز به کشور بازگشته اند، افزود: ورود زائران به کشور از این مرز بدون وقفه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مجموعه خدمات پشتیبانی اعم از گذرنامه، گمرک ، پایانه ها ، بهداشت و درمان ، هلال احمر و نیروی انتظامی همچنان به صورت شبانه روزی مشغول خدمت هستند، اضافه کرد: زائران پس از ورود به ساختمان پایانه مرزی به سمت اتوبوس های بیرون از پایانه هدایت می شوند تا به شهرهای خود بازگردند.

مدیرپایانه مرزی چذابه درادامه با بیان اینکه انتقال زائران به اهواز به وسیله اتوبوس رایگان است گفت: اتوبوس های برون شهری نیز به صورت لحظه ای به مقصد اصفهان ، یزد ، تهران و مشهد در محدوده پایانه مرزی چذابه آماده حرکت هستند.