سه شنبه 29 اسفند 1402

08 آبان 1397

موکب امام رضا در عمود 285

چندسالی است که موکب امام رضا (ع) در برابرعمود ۲۸۵ جاده نجف به کربلا بر پا می‌شود. این موکب که مزین به پرچم گنبد حرم ثامن الحجج است، به یکی از پایگاه‌های تبلیغی برای زائران ایرانی تبدیل شده است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، یکی از موکب‌های درحال خدمت‌گذاری به زائران اربعین درمسیرنجف به کربلا ، موکب امام رضا (ع) مستقر در عمود 285 است که طراحی ایرانی اسلامی دارد. دراین موکب علاوه بر خدمات پذیرایی، اقامتی و بهداشتی، خدمات فرهنگی ازقبیل ارائه اینترنت رایگان، کافی‌نت، تعمیر و شارژ گوشی تلفن همراه، ماساژ، اجرای نمایش، اهدای کتاب رایگان، ارائه نرم افزار، فیلم صوت با موضوعات مذهبی و دینی و ... نیز ارائه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید جعفرعلم الهدی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف در بازدید از این موکب از تلاش خادمان آن در ارائه خدمات به زائرین تقدیر کرد.  

حجت الاسلام سید حمید حسینی مسئول موکب امام رضا دراین بازدید از فعالیت ها و اقدامات انجام شده برای راه اندازی این موکب و استقبال از زائران اربعین گزارشی ارائه کرد و اظهارداشـت: این موکب درایام نزدیک به اربعین حسینی روزانه حدود صد هزار نفر گردش زائر داشت و سه وعده غذا طبخ و توزیع می کرد.

گفتنی است موکب امام رضا در راه نجف کربلا با مساحت ۴۰ هزار متر مربع تاسیس شده و صدها  خادم و نیروی افتخاری درآن به زایران اربعین خدمت می کنند.