سه شنبه 28 فروردین 1403

08 آبان 1397

اربعین تجلی امت واحده

نقوی با ذکر این نکته که اربعین برنامه ریزی خداوند است گفت: وظیفه ما این است که باید یک امت واحده بسازیم و این پیاده روی را بین نجف و کربلا محدود نسازیم.


به گزارش ستاد خبری الاربعین ،سید حسن ظهیر نقوی موسس و مدیر شبکه تلویزیونی ولایت امریکا در کالیفرنیا در مصاحبه اختصاصی با کمیته فرهنگی اربعین گفت: حرکت عظیم پیاده روی اربعین در نوع خود بی نظیر و جدید است از زوایای مختلف می توان به ویژه گی های منحصر بفرد آن پرداخت.

نقوی با ذکر این نکته که اربعین برنامه ریزی خداوند است گفت: وظیفه ما این است که باید یک امت واحده بسازیم و این پیاده روی را بین نجف و کربلا محدود نسازیم باید در همه عالم مدرسه حسینی را ایجاد کنیم. حرکت اربعین مانند آهن ربای قوی است و همه را جذب میکند و ما باید بصورت یک آهن ربا عمل کنیم و واسطه آشنایی افراد جهان به مکتب امام حسین ع شویم.

وی با اشاره به اینکه در اربعین شعار الحسین یجمعنا بصورت عملی و شهودی اتفاق افتاده است گفت: علاقمندان به امام حسین علیه السلام که در سراسر دنیا پراکنده هستند در اربعین میتواند کنار یکدیگر جمع شوند و این عین شعار حب الحسین یجمعنا هست. ما برای این ایجاد ارتباط در طی مراسم پیاده روی اربعین باید تلاش و برنامه ریزی بیشتری داشته باشیم.همه ما در زیر یک پرچم هستیم و ما را امام حسین علیه السلام اینجا جمع کرده است و این مسئولیت ما است که با هم آشنا شویم و این معنا یجمعنا هست.

مدیر شبکه تلویزیونی ولایت امریکا اربعین را فرصت اتحاد دانست و در ادامه گفت:اگر ما متحد شویم دشمن نمی تواند خللی در ما ایجاد کند وباید از این فرصت بهره برداری کنیم. مسئولیت ما این است که بیاییم و شبکه سازی کنیم و مطالبی که اینجا میبینیم را بصورت یک رسانه در کشور خود و دنیا منتشر کنیم.
وی در پایان در پیامی خطاب به مردم جهان گفت:حرف ها و تصویرهای زیادی در مورد مسلمانان در هجمه های تبلیغاتی شنیده اید و نمی دانم چه دینی و فرهنگی دارید و کجای این دنیا زندگی می کنید. ما می خواهم شما رو دعوت کنیم بیایید تصویر واقعی اسلام و یک ارزش واقعی اسلامی را از نزدیک در مسیر نجف تا کربلا مشاهده کنید.

 

 

پایان پیام/