پنج شنبه 9 فروردین 1403

07 آبان 1397

تلاش فرمانداری کربلا برای اسکان زائران ایرانی

فرمانداری کربلا برای اسکان زائران اربعین حسینی بویژه زائران ایرانی امکانات خوبی فراهم کرده است.


دکترحسین منگوشی فرماندار کربلا با اشاره به حضور گسترده زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی؛ گفت: این مجموعه امسال تلاش کرده است برای اسکان زائران بویژه زائران ایرانی امکانات خوبی فراهم شود.

فرماندار کربلا که درگفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی الاربعین سخن میگفت، افزود: برنامه ما کمک به مواکب ایرانی است تا زائران با مشکلات کمتری در زیارت اربعین حضور یابند و انشاءالله هر سال به تعداد زائران افزوده شود.

وی افزود: ایرانی ها درکنار راه اندازی موکب و ایستگاههای بهداشتی و درمانی، به حوزه های فرهنگی و اجتماعی زیارت اربعین هم توجه داشته اند و همایش هایی با حضور اساتید و کارشناسان دانشگاهی و حوزوی دو کشور و دیگر کشورها با موضوع های مورد نیاز در حوزه اربعین در کربلا برگزار کردند.

دکترمنگوشی به توافق امضاء شده بین فرمانداری کربلا و کنسولگری کشورمان در کربلا با هدف ثبت مشخصات موکب های ایرانی فعال در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: امور اداری برای این موکب ها تسهیل شده و ما آمادگی داریم امکانات مورد نیاز آنها را در حد امکان تامین کنیم تا مکان مناسبی را برای اسکان زائران ایرانی آماده کنند.

وی از اختصاص چند مکان درسطح شهر کربلا برای راه اندازی موکب جهت استفاده زائران اربعین بعنوان تجربه خوب یاد و تصریح کرد: مایه افتخار ماست که بتوانیم به زائرابی عبدالله الحسین خدمت کنیم.

فرماندار کربلا در ادامه این گفتگو به سابقه همکاری این مجموعه با شهرداری تهران در ایجاد و راه اندازی تاسیسات زیربنایی شهری و کمک به نظافت و بهداشت شهر در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: ما تلاش کرده ایم دراین امرخیر با برادران ایرانی خود همکاری کنیم واکنون شهرداری شهرهای دیگر مانند کاشان و همدان و... نیز به مجموعه خدمات رسانی به زواراربعین افزوده شدند.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات این شهرداری ها فراهم نمودن ماشین آلات مختلف مورد نیاز برای پاکسازی معابرسطح شهر و جمع آوری زباله بوده است.

وی تاکید کرد: پیوند مودت و دوستی بین دو ملت و دو دولت ایران و عراق روزبروز درحال گسترش هست و حجم سفرهایی که بین دو کشور انجام می شود از افزایش ارتباطات مردم ایران وعراق حکایت دارد.

دکترمنگوشی ادامه داد: در بخش های دیگرهم شاهد رشد روزافزون همکاری ها بین دو کشور هستیم بطوری که درحوزه اقتصادی حجم مبادلات بین ایران و عراق در سال گذشته به بیش از 14 میلیارد دلار رسید.

وی تاکید کرد: روندی که تاکنون طی شده؛ نشان می دهد که تلاش ایران اسلامی  براین بوده که نیازهای مردم عراق را تامین و در پروژه های مختلفی که در سطح این کشور در حال اجراست مشارکت و به اجرای آن کمک کند.