سه شنبه 29 اسفند 1402

04 مهر 1397

نام نویسی صدور روادید زائران اربعین از امروز

شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: ۲۴ دفتر ثابت و موقت در کشور از امروز نام نویسی صدور روادید زائران اربعین را آغاز می‌کنند.


به گزارش الاربعین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی اظهار کرد: با احتساب 4 کنسولگری عراق در استان های خراسان، کرمانشاه، خوزستان و تهران؛ 20 دفتر موقت در نقاط مختلف کشور متناسب با جمعیت و جغرافیای آن مناطق از امروز چهارشنبه 4 مهرماه آماده صدور روادید برای زائرین اربعین حسینی هستند.
وی اضافه کرد: این تعداد نسبت به سال گذشته که 12 دفتر بود؛ 100 درصد افزایش یافته و به 24 دفتر رسیده است.
حیدری درباره هزینه سفر اربعین نیز گفت: هزینه سفر اربعین را سازمان حج و زیارت برآورد کرده که شامل روادید، کارگزاران، بیمه و درمان است که شهروندان و زائران می توانند با مراجعه به سامانه سماح آن را ملاحظه کنند.
مدیر کل امور مرزی وزارت کشور افزود: زائران اربعین حسینی می توانند از مرزهای زمینی مهران، شلمچه و چزابه و مرزهای هوایی مشهد، تهران به سمت نجف و بغداد و همچنین از مرز دریایی شلمچه به عتبات عالیات مشرف شوند.
حیدری تصریح کرد: هم اکنون هیات عراقی در حال بررسی مسائل امنیتی در مرز خسروی است و بعد از اعلام وضعیت در صورت تامین امنیت، این مرز نیز برای زائران باز خواهد شد.