پنج شنبه 30 فروردین 1403

16 آبان 1396

تجسم سبك زندگي زينبي با گفتمان سازي و تعامل افزايي

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خيريه در نشست علمی و تخصصی بانوان كه در كربلا برگزار شد، گفتمان سازی و تعامل افزایی را امری مهم برای دستيابی به راهبردهای كاربردی و تجسم بخشی به سبک عينی زندگی زينبی(س) در عصر معاصر دانستند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، سومین روز از سلسله نشست های علمی تخصصی بانوان صبح امروز، 16 آبان ماه در سالن هتل جواهر کربلا آغاز شد. این نشست با محوریت بررسی الگوی زن تراز اول انقلاب اسلامی با توجه به سبک زندگی حضرت زینب(س) می پردازد.

«معصومه فرزانه» معاون امور بانوان كميته فرهنگي اربعين نخستين سخنران اين نشست بود. وی به نقش گفتمان سازي پرداخت و گفت: گفتمان سازي و تعامل افزايي بين اساتيد، نخبگان و اساتيد حوزه براي دستيابي به راهبردهاي كاربردي و تجسم سبك عيني زندگي زينبي(س) در عصر معاصر است.

وي افزود: بايد در اين راه گام هايي برداشته شود، زيرا اربعين تبلور عشق، ‌ايمان و ايثار است. امیدوارم اين شور و شعور حسيني را به رويه اي ماندگار تبديل كنيم.

فرزانه در ادامه سخنان خود، ياد و خاطره هفت هزار زن شهيده كه با ايثار خون خود موجب رشد و تعالي كشور و خانواده شدند را گرامي داشت. فرزانه با اشاره به رهنمودها و پيام هاي مقام معظم رهبري به روان پاك مادران شهيد درود فرستاد.

گفتنی است سلسله نشست های علمی تخصصی با حضور فرهیختگان و اندیشمندان به ارائه مقالات علمی پژوهشی درباره نقش حضرت زینب(س) می پردازد.