جمعه 10 فروردین 1403

16 آبان 1396

هنر اهل بیت تغییرنگاه انسان است

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر پژوهشگر و نویسنده مذهبی عوض کردن نگاه انسان را مورد توجه اهل بیت دانست و با اشاره به شرایط رشد انسان ، اظهار داشت: انسان هایی که به غیر خدا تکیه کنند قدر و منزلت خود را ازدست می دهند.


حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا رنجبر پژوهشگر مذهبی که درشب هفدهم صفر در جمع زائران ایرانی در موکب احباب الرضا (ع) در کربلای معلی سخن میگفت با تبیین چگونگی رشد یافتن درمکتب امام حسین (ع) ، تحمل مرارت و سختی ها را برای رشد ضروری خواند و افزود: رسیدن به مقام انسانی بدون سختی ، بلا و مصیبت امکان پذیر نیست.

این محقق ونویسنده مذهبی با اشاره به اینکه مصیبت ها ، سختی ها و رنج ها نعمت های الهی بشمار می روند، گفت: فرق ما با اهل بیت این است که ما با مصیبت ها و رنج ها ناقص هایی هستیم که کامل می شویم ولی اهل بیت کامل هایی هستند که ظاهر و شکفته می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر تصریح کرد: در وجود ائمه استعدادها و ویژگی هایی است که جز با مصیبت و بلا پدیدار نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه هنر اهل بیت عوض کردن نگاه انسان است ، افزود: با عوض شدن نگاه ، احساس نیز عوض می شود و با این تغییر، حال انسان بهتر می شود ، لذا اهل بیت با نگاه انسان کار دارند.

این پژوهشگر مذهبی سپس به قرارگرفتن حر در مسیر امام حسین (ع) اشاره کرد وافزود:  اگر حر کنار سیدالشهداء قرار نمی گرفت و ایشان را آزار و اذیت نمی کرد گذشت امام حسین تجلی و بروز پیدا نمی یافت ، این گذشت و چنین  رفتارهایی  امام حسین را سید الشهداء کرد.

وی درادامه با استناد به روایات ، ثواب زیارت امام حسین را برشمرد و با اشاره به فضیلت حج و پاداش یک حاجی اظهار داشت: پاداش حج زیارت امام شهیدان ارزش و قیمت دیگری دارد.

وی با اشاره به شرایط استجابت دعا در زیر قبه امام حسین (ع) ، تاکید کرد: زیارت سید الشهداء ریشه در عشق دارد و بهمین دلیل قیمتی و با ارزش می شود.