جمعه 10 فروردین 1403

15 آبان 1396

تاکید بر لزوم تبیین شور و شعور زیارت اربعین

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری راهپیمایی بزرگ اربعین را مهمترین فرصت برای رسیدن به شور و شعور حسینی دانست.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری که دوشنبه شب (15 آبان)  در جمع عزاداران حضرت اباعبدالله الحسبن (ع) درموکب احباب الرضا در کربلای معلی سخن میگفت ، با بیان ویژگی های قیام سید و سالار شهیدان حسین بن علی (ع) ،  به شاخص های حسینی شدن اشاره کرد و اظهارداشت: برای رسیدن به  شور و شعور حسینی باید فهم و درک عمیقی از اربعین داشت.

وی تدبر در آیات قرآن کریم را مهمترین راه دستیابی به فهم و شعور حسینی دانست و افزود: اگر شور و شعور ما برای حضور در اربعین بیشتر شود ظهور امام منتظر زودتر تحقق خواهد یافت.   

وي اضافه كرد: با پایان یافتن اربعين نباید همه چيز يادمان برود بلکه اين نکته هميشه در ذهن مان باشد كه كل يوم عاشورا و كل ارض  كربلا است.

این محقق ومبلغ دینی در ادامه سخنان خود اهمیت معرفت افزایی در اربعين را یادآور شد و گفت: برای افزایش شور و شعور اربعيني ، درک ما ازاین حماسه  بايد بیشتر شود.

وي تصريح كرد: محوری كه ارتباط ما را با امام حسين (ع) برقرار مي كند شور و شعور است و با افزایش فهم و بصیرت ، ما به آن حضرت نزديك ترخواهيم شد.

اين مبلغ ديني سپس بركات اربعين حسيني را برشمرد و با اشاره به نقش و تاثير فهم و شعور حسيني درزندگي انسان ها خطاب به حاضران گفت: آنهايي كه بدور از لذايذ و شهوات دنيوي هستند فهم و شعور حسيني شان بیشتراز ديگران است.

وي همچنین آثار ترویج هرچه بیشتر مراسم اربعين در تعجيل در فرج امام زمان (عج) را یادآور شد و تاكيد كرد: اربعين يكي از مهم ترين فرصت ها براي تشويق زيارت حضرت ابا عبدالله الحسين است و همانطور كه در روايات آمده است امام براي زائران خود شفاعت طلب خواهد كرد.