پنج شنبه 9 فروردین 1403

15 آبان 1396

آغاز طرح تكريم از موكب داران عراقي

به گزارش پايگاه اطلاع رساني الاربعين، حجت الاسلام و المسلمين «نجف نجفی روحانی» نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق از آغاز طرح تكريم از موكب داران عراقي به همت كميته فرهنگي آموزشي ستاد مركزي اربعين خبر داد.


حجت الاسلام و المسلمين نجفی روحانی با بيان اين خبر گفت: در مراسم اربعين وقتي انسان ايثار، محبت، اخلاص و صداقت مردم شريف عراق را نسبت به ضيافت و پذيرايي از زائران  مشاهده مي كند خود به خود وجدان و اخلاق انسان او را وا مي دارد كه نسبت به آنان خضوع و خشوع تكريم نمايد.

وي افزود: بر اين اساس از سال گذشته برنامه اي به همت كميته فرهنگي آموزشی ستاد مرکزی اربعينِ براي قدرداني، سپاس و تشكر از موكب داران عراقي به اجرا درآمد.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به اینکه مردم مهمانواز عراق بعنوان میزبانان زوار سید الشهداء از این برنامه با روی گشاده استقبال کرده اند ، گفت: ما به مردم عراق عشق و محبت خاص داشته و داريم ‌و در قالب طرح تکریم با اهدای يك بسته هديه از موکب داران عراقی تقدیر و تجلیل می شود.

حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني درباره برنامه امسال طرح تكريم يادآور شد: درقالب اين برنامه از فردا (سه شنبه) توزیع   1000 بسته معنوي و فرهنگي به موكب داران عزيز عراق آغاز می شود تا ذره اي از آن همه ايثار، بزرگواري و تلاش مردم عراق قدرداني شود.

وي محتوای اين بسته فرهنگي را شامل یک جلد کلام الله مجید، لوح تقدیر بعثه مقام معظم رهبری، ‌محصولات فرهنگی و مکتوب، کتبیه شعار سال اربعین و پرچم احب الله من احب حسینا ذکر کرد.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در پايان ابراز امیدواری کرد در سایه برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اربعین حسینی ، دوستی و اخوت بين دو ملت و دو كشور همسايه ایران وعراق هرچه بيشتر در زير لواي پرچم حسيني محقق گردد.