جمعه 31 فروردین 1403

15 آبان 1396

ضرورت پرداختن مراکز دانشگاهی به خطبه های حضرت زینب (س)

رییس کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد مرکزی اربعین تاکید کرد: مراکز دانشگاهی برای تبیین ابعاد شگفت انگیزخطبه های حضرت زینب (س) باید وارد میدان شوند.


حجت الاسلام والمسلین حمید احمدی که امروز در دومين نشست علمي از سلسله نشست هاي علمی و تخصصي بانوان درکربلای معلی سخن میگفت، به بیان ویژگی های مهم و محوری خطبه هاي حضرت زینب کبری پرداخت و گفت: این خطبه ها بايد درقالب پایان نامه های دانشگاهی و رساله های علمی در مقاطع مختلف تحصیلی بررسی وتجزیه وتحليل شود.  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین  افزود: در یک فرآیند علمی باید مدخل های علمی این خطبه های گرانسنگ استخراج و در مراکز علمی و دانشگاهی به آن پرداخته شود.

وی افزود: دانشنامه الکترونیکی ویکی اربعین از تولیدات کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین زمینه مناسب را برای پرداختن به این محورها فراهم می کند.

حجت الاسلام والمسلین احمدی درادامه یکی ازویژگیهای حضرت زینب (س) را بصیرت دانست واضافه کرد: بصیرت، مخاطب شناسی ، هدف شناسی دشمن  و این که چه بگوید، چه نگوید وچگونه بگوید اوج این بصیرت است که در خطبه های حضرت زینب  تجلی دارد.

وی با تاکید براینکه آن حضرت با کلام و مواضع خود دشمن را به خوبی شناساند، خاطرنشان کرد:  بصيرت صرفا شناخت معنويات نيست بلکه شناخت درست وبه موقع دشمن است كه حضرت زينب نمونه اعلاي اين بصيرت ودشمن شناسی است.