جمعه 10 فروردین 1403

14 آبان 1396

پیاده روی اربعین یک پدیده شگفت انگیز در دوره معاصر است

آیت الله قائم مقامی مدرس حوزه ودانشگاه، حماسه پیاده روی اربعین را یک پدیده شگفت انگیز درعصر کنونی دانست وگفت: مراسم پیاده روی اربعین بعنوان یک جریان دینی به جریان حق ، ولایت وانقلاب کمک می کند.


آیت الله سید محمد قائم مقامی که درحاشیه مراسم پیاده روی اربعین حسینی با خبرنگارپایگاه اطلاع رسانی الاربعین درکربلای معلی سخن می گفت با قدردانی ازخدمات وتلاش های مردم عراق دراستقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی افزود : حركت رو به  رشد اربعين  واهتمام مردم برای حضور در این  مراسم در عصر ما یک پدیده  شگفت انگیز است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر روایات در زمان ائمه معصوم (ع) نیز به این امر ارزشمند اشاره شده اما رمز گشایی نشده بود، اظهار داشت:  درسالهای اخیر به ویژه بعد از تهاجم تکفیری ها و تصرف بخشی از سرزمین عراق و قصد شوم آنها برای تخریب اماکن مقدس اسلامی ، یکباره کمیت وکیفیت مراسم اربعین متحول شد وجمعیت از یک میلیون و دو میلیون نفر به میلیونها نفر وتا بیست میلیون نفر افزایش یافت .

آیت الله قائم مقامی تاکید کرد: درمقطعی که کربلا وعتبات توسط داعش تهدید شد جریان اجابت از دعوت امام حسین (ع) و یاری رساندن به آن حضرت به صورت خاص اتفاق افتاد  و مردم ومدافعان حرم از کشورهای مختلف آمدند تا این واقعه  روی ندهد.

این پژوهشگر مباحث دینی با اشاره به ماهیت مراسم اربعین تاکید کرد: کسانی که در این مراسم حضور می یابند در واقع در یک جریان سیاسی  ودینی شرکت مي كنند  و به جريان حق، ولايت وانقلاب جهاني حضرت صاحب الزمان كمک مي كنند.

اين استاد برجسته علوم ديني خاطرنشان كرد: راهپیمایی اربعین درآخرالزمان بزرگترین راهپیمایی وگردهمایی جهانی است و مهمترین پیامش مدیریت جهانی ودینی انسانهاست، در اربعین به دنیا اعلام می شود که انسانها اینگونه  می توانند  زندگی کنند ، تعامل داشته باشند ودر جاذبه  امام و ولی حق زندگی کنند.

آیت الله قائم مقامی با اشاره به عصبانیت آمریکا از ایران تصریح کرد: اربعین یکی از پشتوانه های عظیم اسلام و انقلاب اسلامی است و نظام باید تسهیلات را برای حضور گسترده تر مردم در این پیاده روی وحماسه عظیم فراهم آورد تا انشاءالله راهپیمایی اربعین به راهپیمایی ظهور تبدیل شود.