جمعه 31 فروردین 1403

13 آبان 1396

برپایی 35 مراسم سخنرانی و مداحی

دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از برپایی 35 مراسم سخنرانی و مداحی در نجف اشرف و مسیر نجف تا کربلا خبر داد.


سعید غضنفری، دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، با بیان اینکه اکنون سه روز است که برنامه های مختلفی را در نجف اشرف آغاز کرده ایم، ادامه داد: مراسم سخنرانی و مداحی در صحن حضرت زهرا(س)، مقبره شهید حکیم و مسیر نجف تا کربلا با حضور مادحین و سخنرانان شاخص کشورمان شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این مراسم طی روزهای آینده و تا شام اربعین در کربلا ادامه دارد گفت: تاکنون قریب به 35 مراسم سخنرانی و مداحی برگزار شده است.

غضنفری با اشاره به اینکه مادحین همگی به غیر از کسانی که دعای کمیل و ندبه را در پایان هفته قرائت می کنند مستقر شده اند، اظهار کرد: مداحان دیگر نیز اواسط هفته به این جمع اضافه می شوند. از جمله این مادحین می توان به میرداماد، بنی فاطمه، حدادیان و مطیعی که در عمود 728 برنامه دارد اشاره کرد.

وی افزود: حجت الاسلام رنجبر جلسات خود را در نجف آغاز کرد. حجت الاسلام پناهیان در عمودهای 1120 و 658 و حجت الاسلام ماندگاری و ... نیز جلساتی را برگزار کرده اند. از روز دوشنبه این هفته برنامه ها در نجف به پایان می رسد و به مسیر نجف تا کربلا و کربلا معطوف خواهد شد.