جمعه 31 فروردین 1403

06 آبان 1396

پذیرایی از زوار اربعین نماد هویت ملی ایرانیان است

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین ضمن بازدید از مرز خسروی، با مسئولان شهرستان قصر شیرین دیدار کرد و پذیرایی از زوار اربعین را هویت ملی، تاریخی و فرهنگی ایرانیان برشمرد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اربعین،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین به منظور بررسی وضعیت فرهنگی و تبلیغی و اقدامات انجام گرفته در این حوزه، صبح امروز، 6 آبان به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابراهیمی، معاون امور استان‌های کمیته با حضور در قصر شیرین با امام جمعه و فرماندار این شهرستان و رئیس کمیته فرهنگی آن شهرستان دیدار کرد و از مواکب مختلف شهر بازدید به عمل آورد.

در این بازدید، حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی، امام جمعه شهرستان قصر شیرین و حجت‌الاسلام دوستان، رئیس کمیته فرهنگی این شهر، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین را در بازدید از پایانه مرزی همراهی کردند. گفت‌وگو با مسئولان پایانه و قدردانی از زحمات مسئولان استان و شهرستان در آماده‌سازی مناسب شهر و پایانه برای استقبال از زائران، انسجام و تلاش جهادی مسئولان و مردم شهرستان قصر شیرین از جمله رویدادهای این سفر بود.

احمدی با اشاره به سابقه تاریخی قصر شیرین در پذیرایی از زائران حضرت سیدالشهدا(ع)، این فرهنگ را جزء هویت ملی، تاریخی و فرهنگی مردم برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با جهاد فرزندان اسلام و مدافعان سرزمین‌های اسلامی بار دیگر این مجد و عزت خدمت‌گزاری  به این منطقه برگردد.