پنج شنبه 9 فروردین 1403

04 آبان 1396

چاپ کارت نائب الشهید به ۴ زبان

دبیر کارگروه شاهد کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از چاپ کارت نائب‌الشهید به چهار زبان خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اربعین به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، نشست خبری «طرح نائب‌الشهید» و موکب رسانه‌ای افق صبح در روز چهارشنبه، 3 آبان‌ در باشگاه خبرنگاران پویا برگزار شد. در این نشست حسین عامریان دبیر کارگروه شاهد کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در خصوص طرح نائب‌الشهید اظهار کرد: طرح پیاده‌روی اربعین به‌نیابت از شهدا از سال گذشته به‌شکل آزمایشی و محدود اجرا شد اما با توجه به بازخوردهای گسترده این طرح در سال گذشته امسال این طرح با قوت بیشتر در فضای مردمی اربعین برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه خاستگاه فرهنگ ایثار و شهادت در اربعین وجود دارد، گفت: در پیاده‌روی سال گذشته بیش از 350 هزار کارت نیابت از شهدا صادر شد که 150 هزار کارت مربوط به شهدای ایرانی و 200 هزار کارت مربوط به شهدای عراقی بود. امسال با گردآوری تعداد بیشتری از شهدا بانک اطلاعاتی شهدای ایرانی، عراقی،‌ فاطمیون، زینبیون، لبنانی، شهدای عربستان و نیجریه تکمیل شده است.

عامریان با ابراز اینکه راهپیمایی اربعین دارای بعد سیاسی و اجتماعی است و اگر از نگاه سیاسی و اجتماعی به این پیاده‌روی نگاه نکنیم این فرصت را از دست داده و منحرف خواهد شد، اظهار کرد: موضوع ایثار و شهادت موضوعی است که در جریان مختلف شیعی پذیرفته شده و موجب اتحاد و جبهه واحدی در شیعیان می‌باشد و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به همین منظور امسال برنامه‌های گسترده و متنوعی ایجاد کردیم.

مدیرعامل کانون همبستگی فرزندان شاهد گفت: امسال کارت‌های نیابت از شهدا به 4 زبان فارسی، عربی، اردو و انگلیسی چاپ خواهد شد. همچنین امکان انتخاب شهید مورد علاقه توسط فرد زائر فراهم شده و هدف ما الگوپذیری و جهت‌دهی به زائران برای انس بیشتر با شهدا است.

وی از ایجاد 40 کانتر در موکب‌های پیاده‌روی اربعین در داخل ایران و عراق خبر داد و افزود: خادمان شهدا در این کانترها آماده چاپ و صدور کارتهای نیابت از شهدا هستند و کسانی که تمایل داشته باشند می‌توانند عکس خود را به‌همراه عکس شهید مورد علاقه خود چاپ کنند و نیابت آن شهید را در مسیر داشته باشند. همچنین با مراجعه به سایت nayebshahid.ir می‌توانند به‌صورت اینترنتی ثبت‌نام و کارت نیابت از شهدای خود را دریافت کنند. بیش از 250 خادم در عراق و 100 خادم در خروجی‌های مرزی به زائران در خصوص طرح نایب‌الشهید خدمت‌رسانی می‌کنند.

دبیر کارگروه شاهد ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه ما به‌دنبال این هستیم که این فرهنگ ترویج و نشر داده شود، اظهار کرد: در این موضوع نقش رسانه‌ها پررنگ می‌شود که با ظرفیت خود بتوانند به این دغدغه‌ها پاسخ دهند که دوستان شبکه افق سیما از حامیان این طرح هستند.