جمعه 10 فروردین 1403

05 بهمن 1395

بازیگر سینما: آثار هنری صادقانه برای اربعین موثر خواهد بود

علی اوسیوند با اشاره به قدمت برگزاری سوگواره در طول تاریخ اظهار کرد: سوگواره موقعیتی برای عزاداری در رثای بزرگان دین است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، علی اوسیوند با اشاره به قدمت برگزاری سوگواره در طول تاریخ اظهار کرد: سوگواره موقعیتی برای عزاداری در رثای بزرگان دین است. سوگواره تاریخچه ای دیرینه دارد و از چند هزار سال پیش در میان اقوام مختلف رایج بوده است.
وی افزود: مردم همواره در رثا و سوگ بزرگان دینی و رهبران مذهبی کارهای هنری بسیاری از شعر و ادبیات گرفته تا موسیقی و فیلم عرضه می کنند، تا مظلومیت و فداکاری آن ها را به تصویر بکشند. بنابراین از طریق هنر می توان به خوبی، سنت پیاده روی اربعین را در قالب برگزاری همین سوگواره ها بازتاب داد.
بازیگر سریال «پهلوانان نمی میرند» ادامه داد: در ایران هم سریال های زیادی در این باره ساخته شده، از جمله اولین آثار می توان سریال «روایت عشق» را نام برد که من سال 64 در آن بازی کردم و درباره شهات امام حسین (ع) بود.
وی با اشاره به راهکاری برای برگزاری بهتر سوگواره عبرات در سال های آینده و پرداخت هنری آثار مذهبی عنوان کرد: باید تحقیقات میدانی از کارشناسان در حوزه مسائل تاریخی و مذهبی صورت گیرد. همچنین برای پرداخت هنری به مسائل مذهبی باید با صداقت و خالصانه مفاهیم را در هنر به ویژه هنر نمایش گنجاند تا تاثیرگذاری آن بیشتر شود.
بازیگر فیلم «پایان نامه» عنوان کرد: اربعین مقدس است. اربعین یعنی عدد 40 و این عدد در روانشناسی اعداد، مقدس است. زیرا وقتی انسان به 40 سالگی می رسد، عمیق و پخته می شود.
دومین دوره سوگواره عبرات در 10 بخش شعر، نثر ادبی، نماهنگ، نقاشی، تصویرسازی و کاریکاتور، فیلم و مستند، تولیدات رادیویی، مقاله های علمی، عکس و نگارگری برگزار شده است.
آیین اختتامیه این سوگواره چهارشنبه (6 بهمن) از ساعت 15 در سالن همایش های وزارت کشور برگزار و برگزیدگان این رویداد معرفی می شوند.