جمعه 31 فروردین 1403

16 آذر 1393

اعزام زنان پزشك به كربلاي معلي/گزارش تصويري

براي نخستين بار اعزام و استقرار پزشكان داوطلب از سوي اين بيمارستان براي استقرار در حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) صورت مي‌گيرد.


براي نخستين بار اعزام و استقرار پزشكان داوطلب از سوي اين بيمارستان براي استقرار در حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) صورت مي‌گيرد. و همچنين به گزارش روابط عمومي بيمارستان خيريه حضرت صديقه زهرا (س)، دكتر وليد دنده بر با اشاره به اينكه امسال براي نخستين بار اعزام پزشكان و پرستاران داوطلب به عتبات عاليات از سوي بيمارستان خيريه حضرت صديقه زهرا (س) انجام شد، افزود: به مدت ۱۰ روز كادر پزشكي اعزامي به عتبات عاليات در كشور عراق مستقر خواهند بود.

وي با بيان اينكه براي اعزام اين تيم پزشكي از مدت‌ها قبل هماهنگي‌هاي لازم صورت گرفته بود تصريح كرد: كادر پزشكي متشكل از متخصص قلب، متخصص زنان، متخصص بيهوشي، متخصص طب اورژانس، پزشك عمومي، سوپروايزر، پرستار و ماما است و اكثر پزشكان و پرستاران به زبان عربي مسلط هستند.

دنده بر يادآور شد: اين تيم پزشكي ۱۴ نفره به صورت كاملا عملياتي در قالب دو گروه، در داخل حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) و مهمانسراي آن حضرت مستقر مي‌شوند و خدمات درماني لازم را به زائران حرمين مطهر حضرت سيدالشهدا (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) ارائه خواهند داد.

معاون اسبق مركزپزشكي حج وزيارت با تاكيد بر اينكه ارائه خدمات درماني به تمامي زائران به صورت رايگان صورت مي‌گيرد، خاطرنشان كرد: زائران بايستي نكات مهم بهداشتي را مد نظر داشته باشند و در همه حال اين نكات را به صورت جدي اجرا كنند تا در برابر بيماريهاي ويروسي و ميكروبي ايمن باشند.

دنده بر از زائران خواست تا قبل از عزيمت به عتبات عاليات واكسن آنفولانزا را تزريق كنند تا در برابر اين بيماري نيز ايمن شوند.