شنبه 8 اردیبهشت 1403

06 آذر 1393

امكانات مردمي براي خدمات رساني به زائرين اربعين حسيني در كربلا بسيج شود

استاندار قم با تاكيد بر خدمات رساني شايسته و مطلوب به زائرين اربعين حسيني در كربلا، خواستار بسيج امكانات مردمي در اين زمينه شد.


 حجت الاسلام والمسلمين صالحي منش در جلسه ستاد تسهيلات اربعين حسيني با اشاره به برنامه ريزي هاي صورت گرفته براي ايجاد ستاد مردمي در كربلاي معلي گفت: اين ستاد يك ستاد كاملا مردمي بوده و صرفا كارهاي هماهنگي از طريق استانداري و دستگاه هاي دولتي انجام مي شود.
وي با تقدير از نقش موثر مردم در شكل گيري و ايجاد اين ستاد خدماتي گفت: مردم به بهترين شكل ممكن در اين حركت ارزنده فرهنگي مشاركت و همكاري خواهند داشت.
استاندار قم با اشاره به اهميت عزاداري اربعين حسيني در اسلام و فرهنگ تشيع، بر اساس روايتي آن را از نشانه هاي شيعه عنوان و خاطرنشان كرد: در طول تاريخ دشمنان اسلام تلاش زيادي را براي كمرنگ ساختن و حذف اين آيين پروشور مذهبي انجام دادند.
حجت الاسلام والمسلمين صالحي منش با بيان اينكه امروز به همت مسلمانان اعم از شيعه و سني حركت اربعين پرشورتر از هر زمان ديگري برگزار مي شود به حضور خيل عظيم عزاداران از كشورمان در اين مراسم اشاره و تصريح كرد: ارائه ي خدمات به زائرين ابا عبدالله در كربلا بايد به شكل مطلوبي انجام شود.
نماينده ي عالي دولت در استان با بيان اينكه قم در همه ي كارهاي خير در كشور نمونه و سرآمد بوده است، بر بسيج امكانات براي خدمات رساني شايسته كاروان هاي اربعين تاكيد و اضافه كرد: بايد همه براي انجام برنامه اي درخور اربعين و شان و منزلت امام حسين (ع) همكاري و مشاركت داشته باشيم.