پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

27 آبان 1395

حجت الاسلام و المسلمین نجفی: در بازنمایی اربعین حسینی، بر شناساندن شخصیت حضرت زینب (س) توجه شود

مسئول نمايندگي بعثه مقام مظم رهبري درعراق گفت: درنحوه بازنمایی راهپیمایی عظیم اربعین بر شناساندن نمادها و شخصیت های تاثیرگذار در واقعه عاشورا و حضرت زینب (س) به عنوان پیام رسان قیام امام حسین (ع) پرداخته شود.


به گزارش خبرنگار الاربعین، حجت الاسلام و المسلمین نجفی  در سلسله نشست های علمی و تخصصی اربعین حسینی با موضوع اربعین و سبک زندگی زینبی، بر لزوم الگو گرفتن از سبک زندگی حضرت زینب (س) تاکید کرد و تحقق حیات طیبه را مورد سفارش  آیات قرآن دانست.

مسئول نمايندگي بعثه مقام مظم رهبري درعراق افزود: انسان وقتی می تواند خلیفه الهی در زمین باشد که زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی خود را در راستای تحقق حیات طیبه قراردهد.

وی اظهار داشت: حضرت زینب (س) نمونه یک انسان کامل است که در کنار7 انسان کامل رشد کرده و از برکات وجودی ایشان بهره مند گشته است.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی بهترین صورت انسانی را انسان کامل دانست و تصریح کرد: برخی از انسان ها در روز قیامت سیرت غیرانسانی خود را آشکار می بیینند وافراد از یکدیگر بیزاری می جویند.

وی گفت: حضرت زینب (س) تربیت شده خاندان وحی است وکاملترین  زندگی قرآنی را از نظر تئوری و عملی به صورت بهترین شکل ممکن، پیاده کرده اند.

مسئول نمايندگي بعثه مقام مظم رهبري درعراق، با اشاره به اینکه حضرت زینب(س)  در برابر همه موجودات خود را به بی نیازی رسانده بود، اظهار داشت:  آن بانوی بزرگوار در زندگی هدفی برتر را انتخاب و ابعاد زندگی خویش را در راستای تحقق آن سازماندهی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی تصریح کرد: دانش، بینش و پیمایش زندگی در شخصیت این بزرگ بانوی عاشورا نمود  دارد.

وی ادامه داد: ایمان، باور همراه علم است و باور نیز به تنهایی کافی نیست و باید در عرصه عمل خود را نشان دهد.

وی افزود: هر کس به میزانی که اسماء الهی را در خود تجلی دهد به همان میزان مورد هدایت قرار می گیرد و حضرت زینب(س) مظهر تام تجلی اسماء ا لهی بود.

مسئول نمايندگي بعثه مقام مظم رهبري درعراق به مدیریت حضرت زینب در پیام رسانی  جریان کربلا، واقعه عاشورا و اهداف قیام امام حسین (ع) اشاره کرد وافزود: آن حضرت در حالی که مسئولیت های مختلفی از جمله سرپرستی اطفال و خانواده امام حسین (ع) را انجام می داد، از نظرعبادی در مرتبه ای قرار داشت که امام معصوم از ایشان می خواست که درنماز شب برایشان دعا کند.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) انجام رسالت خود را فقط در انجام وظیفه خود محدود نکرد و به ترویج و الگوسازی نیز پرداخت.

وی اربعین را ظرفیتی عظیم در بازنمایی واقعه عاشورا دانست و گفت: در نحوه بازنمایی راهپیمایی عظیم اربعین بر شناساندن نمادها و شخصیت های تاثیرگذار درواقعه عاشورا و حضرت زینب (س) به عنوان پیام رسان قیام امام حسین(ع) پرداخته شود.

گفتنی است دراین نشست که به همت شورای راهبری فعالیت های بانوان کمیته فرهنگی و اموزشی ستاد مرکزی اربعین در سالن اجتماعات بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی برگزار شد جمعی از بانوان فعال در زمینه های فرهنگی ، حوزوی، دانشگاهی و اجتماعی شرکت داشتند.