شنبه 1 اردیبهشت 1403

27 آبان 1395

در كربلاي معلا؛ همايش علمي اربعین و سبک زندگی حضرت زینب (س) برگزار شد

همايش علمي اربعین و سبک زندگی حضرت زینب (س) به همت شوراي راهبري فعاليت هاي بانوان كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين در كربلاي معلا برگزار شد.


به گزارش خبرنگار الاربعین، دراین همایش که جمعی از بانوان فرهیخته واندیشمند فعال در عرصه های مختلف دانشگاهی، حوزوی، فرهنگی و اجتماعی شرکت داشتند سخنرانان به تبیین سبک زندگی زینبی  ولزوم تاسی بانوان مسلمان از این سبک پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی مسئول دفترنمايندگي بعثه مقام معظم رهبري درعراق اولین سخنران این همایش بود که به ظرفیت عظیم اربعین در بازنمایی واقعه عاشورا اشاره وبرلزوم شناساندن نمادها و شخصیت های تاثیرگذار درواقعه عاشورا و حضرت زینب (س) به عنوان پیام رسان قیام امام حسین(ع) در بازنمایی راهپیمایی عظیم اربعین تاکید کرد.

درادامه این همایش خانم اصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشورموضوع سخنرانی خود را رفتارشناسی حضرت زینب (س) قرار داد و خانم جهازی عضو هیات علمی و استاد دانشگاه نیز در موضوع روابط خانوادگی عاشورایی سخن گفت.

مدیریت پویا و غیر احساسی در شرایط بحرانی ومنش و سیره حضرت زینب (س) در نمای قرآن دو موضوع دیگری بود که خانم ها زرنگار و علوی اعضای هیات علمی و استاد حوزه و دانشگاه درسخنرانی های خود به تبیین آن پرداختند.

درهمایش علمي اربعین و سبک زندگی حضرت زینب (س) همچنین لاله افتخاري مسؤول شوراي راهبري فعاليت هاي بانوان كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين اهداف برگزاري اين همايش را بیان کرد و با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) الگوی تمام معنای صبر و استقامت بود بر لزوم تاسی  بانوان مسلمان ازسبک زندگی آن حضرت تاکید کرد.

گفتنی است اين همایش در سالن اجتماعات دفترنمايندگي بعثه مقام معظم رهبري دركربلا برگزار شد.