چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

11 آبان 1395

معاون فرهنگي اداره كل تبليغات اسلامي قزوين: روحانيون اهداف پياده روي اربعين حسيني را براي مردم تبيين كنند

حجت الاسلام نظري گفت: طلاب و روحانيون بايد بر روي اهداف مراسم باشكوه پياده روي اربعين تمركز كرده و مردم را با اهداف آن آشنا نمايند.


حجت الاسلام عباس نظري، در جمع طلاب مدرسه علميه خواهران ايمانيه شهرستان تاكستان، ضمن تاكيد بر برنامه ريزي هاي صورت گرفته در رابطه با مراسم اربعين حسيني در استان گفت: اهداف اصلي عزاداري امام حسين(ع) احياي دين و آشناسازي مردم با معارف اسلام و ايجاد زمينه براي توسعه اسلام است كه در تعاليم ديني به آن توجه جدي شده است.
معاون فرهنگي اداره كل تبليغات اسلامي استان قزوين به لزوم تبيين اين حركت عظيم ارزشمند فرهنگي توسط مبلغين و روحانيون در جامعه اشاره و اظهاركرد: رسانه هاي غرب مي دانند كه اگر هدف حركت عظيم راهپيمايي اربعين حسيني براي دنيا تبيين شود و ملت هاي دنيا حضرت امام حسين(ع) را بشناسند، سرنوشت دنيا تغيير يافته و قدرت از آنان گرفته مي شود.

وي افزود: اصل مسئله پياده روي مسئله مهمي است و دليل اهميت آن اين است كه به همان ميزان كه از ناحيه علاقه مندان عشق و شور و معنويت وجود دارد، از آن طرف دشمنان نيز برنامه ريزي دارند.

حجت الاسلام نظري خاطرنشان كرد: فرهيختگان، مبلغين و روحانيون در قالب گفتمان سازي ما را درموضوعات اخلاقي، سياسي، اجتماعي و معرفتي با استفاده ازفضاي مجازي همراهي نمايند تا سخن مقام معظم رهبري مبني بر با شور رفتن و با شعور بازگشتن از اربعين محقق شود.

وي ادامه داد: همه كساني كه عازم سفر در اربعين هستند،مي توانند به تنهايي يك رسانه باشند كه لازمه آن اين است كه خود، آموزش هاي لازم را كسب كنند و پيام رسان اين نهضت بزرگ باشند.
معاون فرهنگي اداره كل تبليغات اسلامي استان قزوين به برنامه ريزي هاي گسترده ستاد اربعين حسيني در حوزه استان و اداره كل تبليغات اسلامي براي رفاه اعزام زائران اربعين حسيني اظهارداشت: ستاد مركزي اربعين حسيني امسال با تجارب سال‌هاي گذشته در حوزه تبليغ، اقدام به تشكيل كميته فرهنگي و آموزشي كرده كه در اين سه ماه اخير فعاليت‌هاي موثري داشته است.

حجت الاسلام نظري ياد آورشد: دراين كميته، كارگروه تبليغ و نماز با حضور نهادهاي مختلف از جمله ستاد اقامه نماز، مركز رسيدگي به امور مساجد استان، حوزه علميه قزوين ،اداره كل اوقاف وامور خيريه، نماينده بعثه مقام معظم رهبري و اداره كل تبليغات اسلامي استان وستاد بازسازي عتبات وعاليات استان تشكيل شده است.