جمعه 31 فروردین 1403

15 مهر 1395

نماینده ولی فقیه در استان قزوین: باید حماسه آفرینی معنوی، عرفانی و اجتماعی در واقعه عاشورا به مردم منتقل شود

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در واقعه عاشورا نوعی حماسه آفرینی معنوی، عرفانی و اجتماعی وجود دارد، تصریح کرد: باید در این حماسه آفرینی سهم جدی داشته باشیم و این معنا را در ایام محرم و پیاده‌روی اربعین به مردم منتقل کنیم.


 آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان عصر روز گذشته(چهارشنبه) در دیدار اعضای ستاد شئون مذهبی استان قزوین اظهار کرد: باید مسائل را اولویت‌بندی کنیم تا مسائل غیرضروری مانع از توجه ما به مسائل ضروری نشود. 

وی تصریح کرد: نباید ملاحظات سیاسی و اجتماعی مانع از ارائه نسخه مناسب برای بیماری‌های اجتماعی شود. 

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: یکی از اهداف نظام، ارائه تمدن اسلامی به جهان است و نباید مسائل پیش پا افتاده ما را از رسیدن به این هدف الهی و دینی دور کند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بر ساماندهی بیشتر مراسمات دینی و مذهبی، به ویژه در ایام محرم تأکید و اضافه کرد: مردم استان قزوین سبقه و تاریخچه بسیار خوبی در حوزه فرهنگی دارند و اگر مدیریت درستی در برگزاری مراسمات دینی به وجود بیاید، نتایج مطلوب‌تری به‌دست می‌آید.

وی ادامه داد: اینکه امام خمینی (ره) می‌فرمایند: «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته»، به این خاطر است که در این بستر معرفت‌افزایی جدی صورت می‌گیرد. 

عابدینی اظهار کرد: توحید، نبوت، قرآن، نماز، اخلاق، امر به معروف و نهی از منکر از مسائلی است که امام حسین (ع) بر آن‌ها پافشاری کرده‌اند تا به درستی به مردم منتقل شوند و ما نیز باید این روش و سیره را در پیش بگیریم. 

امام‌جمعه قزوین گفت: باید در ایام محرم زمینه‌ای فراهم شود تا مسائلی که مورد تأکید امام حسین (ع) بود، به مردم انتقال پیدا کند و قرار نیست شکل و نحوه برگزاری عزاداری‌ها باعث تعطیل شدن انتقال این معارف به مردم شود. 

وی با بیان اینکه در واقعه عاشورا نوعی حماسه آفرینی معنوی، عرفانی و اجتماعی وجود دارد، تصریح کرد: باید در این حماسه آفرینی سهم جدی داشته باشیم و این معنا را در ایام محرم و پیاده‌روی اربعین به مردم منتقل کنیم چرا که اینها اصول و ارکان واقعه عاشوراست. 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: یکی از مسائلی که باید در ایام عزاداری اباعبدالله‌الحسین مورد توجه قرار گیرد، اقامه نماز است. 

عابدینی اظهار کرد: اقامه نماز یعنی شکوه، جلوه و فرهنگ نماز و باید آگاه باشیم که هر نمازخواندنی، اقامه نماز محسوب نمی‌شود. 

در ابتدای این دیدار هم حجت‌الاسلام‌ علی نعمت‌الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی و رئیس ستاد شئون مذهبی استان قزوین و دیگر از اعضای این ستاد گزارشی از برنامه‌های دهه محرم ارائه کرد.