پنج شنبه 9 فروردین 1403

12 مهر 1395

احداث زائرسرای استان فارس در مسیر پیاده‌روی اربعین/ ارائه 157 مقاله علمی با موضوع همایش پیرغلامان حسینی

رییس هیأت‌های مذهبی استان فارس با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با مسؤولان عراقی گفت: زائرسرای استان فارس با مساحت ۲ هزار متر در مسیر نجف تا کربلا احداث می‌شود.


مظفر مختاری، رییس هیأت‌های مذهبی استان فارس، عصر امروز،  در نشست هم‌اندیشی فعالان و برگزارکنندگان عزاداری امام حسین (ع) از احداث زائرسرای استان فارس در مسیر نجف تا کربلا خبر داد و گفت: این زائرسرا با 2 هزار متر مساحت برای زائران ایرانی و به‌ویژه استان فارس ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه هیأت‌های مذهبی استان فارس برای پیاده‌روی اربعین نیز اقدام به برپایی موکب می‌کنند، افزود: 10 هیأت برای برپایی موکب اعلام آمادگی کردند که این موکب‌ها غیر از موکب بزرگ احمدبن‌موسی(ع) است و تمامی هیأت‌های مذهبی استان آماده حمایت و مشارکت در برپایی موکب احمدبن‌موسی(ع) هستند.

مختاری با اشاره به حضور استان فارس در شورای عالی هیأت‌های مذهبی کشور افزود: کمیسیون برنامه‌ریزی و اقتصاد این شورا به استان فارس واگذار شده که تاکنون 40 طرح برای فعالیت بهتر هیأت‌های مذهبی به این کمیسیون داده شده است.

عضو مرکزی شورای عالی هیأت‌های مذهبی کشور خاطرنشان کرد: محرم امسال در استان فارس با توجه به تاکیدات نماینده ولی فقیه  در استان فارس بر احیای عزاداری‌های سنتی معطوف می‌شود و نزدیک به هزار خیمه و حسینیه عزاداری محرم را در استان برپا می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری همایش پیرغلامان حسینی در استان فارس در سال گذشته تصریح کرد: زندگی‌نامه پیرغلامان استان فارس در قالب فیلم به تصویر کشیده شده است که از امشب ساعت 21:45 از شبکه استان فارس پخش می‌شود.

مختاری با اشاره به اینکه سال گذشته 157 مقاله علمی با موضوع همایش پیرغلامان حسینی ارائه شده بود، بیان کرد: این مقاله‌ها جمع‌آوری و در قالب کتاب منتشر شده و علاوه بر آن 3 جزوه 150 صفحه‌ای نیز از دلنوشته‌های افراد شرکت‌کننده در همایش سال گذشته جمع‌آوری شده و به زودی منتشر می‌شود.