چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

25 شهریور 1395

احمدی، رئیس کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد مرکزی اربعین، سفر اربعين حسيني زائران را همايش شكوهمند مذهبي توصيف كرد

حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد مرکزی اربعین در جلسه استاني ستاد اربعین مازندران كه به رياست استاندار و در استانداري برگزار شد، سفر اربعين حسيني زائران را همايش شكوهمند مذهبي توصيف كرد و ياد آور شد: ثبت نام براي موسم اربعين در سامانه سماح از 20 مرداد ماه شروع شده است و دفاتر كنسولي مستقر در استان اين مهم را از دهم مهر ماه آغاز خواهند نمود.


 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد مرکزی اربعین در جلسه استاني اين ستاد كه به رياست استاندار مازندران و در استانداري برگزار شد، سفر اربعين حسيني زائران را همايش شكوهمند مذهبي توصيف كرد و ياد آور شد: ثبت نام براي موسم اربعين در سامانه سماح از 20 مرداد ماه شروع شده است و دفاتر كنسولي مستقر در استان اين مهم را از دهم مهر ماه آغاز خواهند نمود.

ایشان با بيان اين كه امسال همه زائران اربعين بيمه مي شوند، گفت: ثبت نام به صورت غير حضوري و به شكل اينترنتي صورت مي پذيرد و زائران پس از ثبت نام در موعد مقرر براي ارايه مدارك جهت دريافت ويزا اقدام خواهند نمود.


 رئیس کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسيني (ع)، با اعلام اين كه بر اساس پيش بيني كميته اعزام، امسال قريب 2 ميليون زائر ايرانيِ اربعين، پاي در اين سفر مي گذارند كه تاكنون بالغ بر 150 هزار نفر ثبت نام نموده اند و هر چه به زمان اعزام نزديك تر مي شويم روند ثبت نام همراه با اشتياق زائرين سرعت مي يابد، اظهار داشت: سهميه مازندران از اين سفر بزرگ معنوي بيش از 30 هزار نفر خواهد بود.
وي با اشاره به اين كه ثبت نام تا 10 روز و در دفاتر كنسولي تا 2 روز باقي مانده به اعزام صورت خواهد پذيرفت، تصريح كرد: اعزام ها از اوايل ماه صفر آغاز مي شود و زائران پس از اعزام تنها 20 روز فرصت اقامت در عراق را دارند.
وی با اشاره به اين كه مباحث فرهنگ سازي چون آداب سفر، رعايت ويژگي هاي كشور ميزبان و ... از طريق شبكه ياوران معنوي متشكل از ائمه جمعه و جماعات، صدا و سيما و شبكه هاي مجازي در داخل كشور درحال انجام است، خاطر نشان ساخت: در مقصد نيز از طريق راويان، برخي خدمات نرم افزاري، بسته هاي آموزشي و برنامه هاي فرهنگي دنبال مي شود تا زائرين با آگاهي كامل در اين سفر حاضر شوند و 900 مبلغ مذهبي نيز براي اعزام پيش بيني شده كه ساماندهي خواهد شد.