جمعه 7 اردیبهشت 1403

15 شهریور 1395

دومين جلسه ستاد اربعين استان هرمزگان برگزار شد

دومين جلسه ستاد اربعين هرمزگان به رياست جاسم جادري استاندار هرمزگان و حضور مسئولين كميته هاي اين ستاد برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، ، در ابتداي اين جلسه حجت الاسلام والمسلمين معصومي لاري، مسئول كميته فرهنگي و آموزش ستاد اربعين هرمزگان ضمن بيان روايتي از فضيلت زيارت اربعين گزارشي از فعاليت هاي اين كميته فرهنگي و ارائه نمودند و برگزاري جلسه كميته فرهنگي و آموزشي با حضور مسئول امور استانها و كارگروه ياوران معنوي ستاد مركزي اربعين و همچنين دو جلسه كارگروه استاني ياوران معنوي را از مهمترين فعاليت هاي اين كميته برشمردند .
دکتر جاسم جادری استاندار هرمزگان نيز پس از استماع گزارش عملكرد ديگر كميته هاي ستاد با بيان اینکه مراسم اربعین یک همایش عظیم و پیاده روی بی نظیر است، عنوان کرد: به منظور آمادگی و ارائه خدمات مناسب به زائران، جلسات کمیته های زیرمجموعه اين ستاد بايد به صورت مرتب تشکیل و امور محوله پیگیری شود و کلیه اقدامات نيز به صورت مستمر به دبیرخانه ستاد در اداره کل امنیتی و انتظامی استانداري ارسال شود.
وی ادامه داد: بیشتر توجه ما بايد به سمت جمع آوری کمک های مردمی باشد و هرچه بتوانیم از مشارکت مردم بیشتر استفاده کنیم کار به شکل بهتری انجام می شود.
استاندار هرمزگان تصريح كرد: برپایی موکب توسط استان هرمزگان در مرز چزابه جهت خدمات رسانی به زائران اربعين توسط کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد انجام و امكانات مورد نياز در اين مكان ايجاد شود.
جادري با بيان اينكه باید در حرکت زائران و زیارت و امور مختلف مربوط به اربعين نظم حاکم باشد، اظهار داشت: اطلاع رسانی مستمر به مردم جهت جمع آوری کمک های مردمی و ساماندهی اين كمك ها جهت ارسال صورت گيرد.
وي خاطرنشان كرد: کمیته آموزشی و فرهنگی ستاد نيز مطالب قابل ارائه را آماده و به مردم اطلاع دهد و کمیته حمل و نقل نیز اتوبوس های مناسب را در اختیار زائران قرار دهد و همچنین برای بازگشت زائران از مرز اتوبوس ها ساماندهی شود.
استاندار هرمزگان اضافه كرد: کمیته مشارکت های مردمی نيز ایستگاه های صلواتی را در مسیر حركت زائران برپا و خدمات لازم را ارائه دهد و همچنين دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر نيز ایستگاه های بین راهی را برای ارائه خدمات به زائران برپا کنند.
جادري گفت: لازم است همه اقدامات به صورت منظم گزارش شود و کمیته نظارت و بازرسی عملکرد کمیته ها را گزارش دهد.