شنبه 1 اردیبهشت 1403

02 شهریور 1395

دبیر شورای راهبری فعالیت‌های قرآنی اربعین: نمایشگاه سیر زندگی حضرت آدم (ع) تا امام زمان (عج) در مسیر پیاده‌روی اربعین دایر می‌شود

دبیر شورای راهبری فعالیت‌های قرآنی اربعین کشور با اشاره به لزوم فعالیت‌های پژوهشی در حوزه اربعین برای تبیین بیشتر آن، از برگزاری نمایشگاه «روضه رضوان» در قالبی تجسمی از سیر زندگی حضرت آدم (ع) تا امام زمان (عج) در مسیر راهپیمایی اربعین خبر داد.


حسن محمدی، دبیر شورای راهبری فعالیت‌های قرآنی اربعین کشور با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن جهت شکل‌گیری انگیزه بیشتر برای دستیابی به معارف آن اظهار کرد: اینکه عده‌ای گمان می‌کنند چون این جلسات در کشور ایران به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود، پس لزومی به برگزاری مجدد آن‌ها نیست، اشتباه است و چه بسا نیاز باشد این جلسات بیشتر مورد توجه قرار گیرد، چراکه مانند شوکی تبلیغی افراد را به حوزه قرآن متصل می‌کند.

محمدی با بیان اینکه برنامه‌های اتحادیه بیشتر تبلیغی ـ ترویجی و تا حدودی آموزشی است، گفت: نیاز است پیش از مراسم راهپیمایی اربعین کار پژوهشی قوی در این زمینه اجرا و در اختیار عموم مردم نیز قرار گیرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های هنری مورد نظر برای جریان اربعین گفت: یکی از برنامه‌های مورد نظر در ایام اربعین، برگزاری نمایشگاه مفهومی «روضه رضوان» در قالبی تجسمی است که در آن سیر زندگی حضرت آدم (ع) تا امام زمان (عج) به تصویر کشیده خواهد شد و این موضوعی است که هنرمندان زیادی را درگیر خواهد کرد.

دبیر شورای راهبری فعالیت‌های قرآنی اربعین کشور افزود: یکی دیگر از برنامه‌ها، برگزاری نمایشگاه «ثقلین» که بیانگر عدم جدایی قرآن و عترت از یکدیگر است، توسط هنرمندان بنیاد امامت در قالب تابلوهایی در مسیر راهپیمایی اربعین نصب خواهد شد.

 

منبع: تسنیم