جمعه 10 فروردین 1403

17 تیر 1397

حضور موکب‌ داران ایرانی در همه شهرهای عراق

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: اربعین امسال موکب‌داران ایرانی در همه شهرهای مقدس عراق به زائران ارائه خدمت می‌کنند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات که برای حضور در همایش دو روزه مدیران و معاونان ۳۱ استان این ستاد به کربلا سفر کرده است، پیش از بازگشت به ایران گفت: الحمدلله این بار نیز همچون گذشته تعامل بسیار خوبی بین مسئولان برگزاری آیین ملکوتی اربعین حسینی برقرار است و امیدوارم شاهد برگزاری همایش جهانی اربعین حسینی بدون کمترین مشکلی برای زائران باشیم.

وی اظهار داشت: در این نشست که با حضور نماینده ولی فقیه در عراق، سفیر جمهوری اسلامی در عراق و سرکنسول ایران در کربلا برگزار شد، پیرامون بررسی برخی مشکلات اربعین سال گذشته و رفع نواقص احتمالی بحث و تبادل نظر شد.

پلارک با بیان اینکه بخشی از بحث‌های این نشست اختصاص به برخی پیشنهادات زائران اربعین و ارائه راهکارهای مناسب داشت، گفت: جلوگیری از هر گونه اسراف و برپایی موکب‌ها در یک مسیر نزدیک به هم از جمله مواردی بود که مورد گفت‌وگوی طرفین همایش قرار گرفت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار کرد: ایجاد آمادگی برای استقرار آمایش سرزمینی موکب‌ها که توصیه شده از سوی ستاد مرکزی اربعین و نشات گرفته از فرمایشات رهبر معظم انقلاب است و بر میزبانی مردم عراق تأکید دارد نیز در این نشست مد نظر قرار گرفت.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه زائران ایرانی بر خلاف برادران عراقی در ایام اربعین به همه شهرهای مقدس عراق سفر می‌کنند، گفت: هدایت تعدادی از موکب‌ها به دیگر شهرهای مقدس عراق برای ارائه خدمات به زائران از دیگر برنامه‌های مورد تایید این نشست است.

رئیس کمیته اسکان و پذیرایی اربعین حسینی در پایان گفت: بر همین اساس از برخی موکب‌داران خواسته‌ایم آمادگی برای ارائه خدمات در دیگر شهرهای مقدسه را نیز در برنامه‌های خود داشته باشند.