پنج شنبه 30 فروردین 1403

16 اسفند 1396

معارف حج در كربلای حسينی تجلی يافت

مسئول دفتر نمايندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در گردهمائی روحانيون و مداحان كاروان‌ها، رسالت روحانيون را در عرصه معرفتی و بصيرتی برای زائران خطير خواند و بر استفاده حداكثری از فرصت سفر تأكيد كرد.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني الاربعین، حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني، مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق، در شصت و پنجمين گردهمائي روحانيون و مداحان كاروان ها، بر بيان شيوا، رسا و موجز در سخنراني براي زائران تأكيد كرد و سفر كربلا را همانند كلاسي دانست كه شاگردان با عشق و علاقه در آن حضور دارند , بايد هنرمندانه از اين فرصت بي نظير براي بيان معارف ديني و احكام الهي استفاده كرد .

مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به حديثي، خوش اخلاقي و خوش برخوردي در سفر را امر پسنديده و بلكه لازم برشمرد و اظهار داشت: مزاح مشروع و مناسب با مخاطب در سفر ممدوح است ولي بايد از توهين، تحقير، تمسخر و تنقيص رنجش او جداً خودداري شود.

وي در ادامه به روحانيون توصيه كرد كه براي ديگران الگو باشند و از مواضع اتهام بپرهيزند؛ چرا كه حضرت امير (ع) فرمودند كسي كه خود را در موضع اتهام قرار دهد و مردم به او بدگمان شوند بايد خود راسرزنش نمايد.

حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني در پايان به حديثي درباره فضيلت زيارت امام حسين(ع) اشاره كرد و زيارت آن حضرت را توفيق بزرگي خواند و گفت: خداوند متعال قبل ازآن كه مكه را حرم امن خويش قرار دهد كربلا را حرم امن قرار داد و تمام حقايق ومعارف حج در كربلاي حسيني تجلي يافت.