جمعه 10 فروردین 1403

21 دی 1396

استقبال مراکز تبلیغی برای اجرای برنامه روایتگری مصور در کشور

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اجرای موفق برنامه روایتگری مصور حماسه عاشورا از سوی این کمیته از استقبال مراکز فرهنگی و تبلیغی کشورمان جهت اجرای این برنامه در داخل کشور خبر داد.


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در آیین تجلیل از راوایان حماسه عاشورا که شامگاه چهارشنبه(20 دی ماه) در دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور حج وزیارت قم برگزار شد از استقبال مراکز فرهنگی و تبلیغی کشورمان جهت اجرای این برنامه در داخل کشور خبر داد.

 

وی افزود: خوشبختانه برنامه روایتگری مصور حماسه عاشورا به خوبی در عتبات اجرا شد و مورد استقبال زائران قرار گرفت و امروز از سوی مراکز فرهنگی و تبلیغی در داخل کشور درخواست شده است تا این الگو در داخل کشور و در مناسبت های مختلف اجرا شود.

 

حجت الاسلام احمدی یادآور شد: البته خوشبختانه اجرای این طرح در داخل کشور در مناسبت های محرم، صفر و فاطمیه در برخی شهرها اجرا شد و مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفت و امیدواریم با حمایت بیشتر مراکز تبلیغی در شهرهای دیگر نیز مورد بهره برداری قرار گیرد.

 

وی روایتگری حماسه عاشورا را سبک نوینی از گفتمان‌سازی عاشورایی دانست و گفت: در این میان یکی از ضروری‌ترین مسائل این است که، توجه و تسلط راوی به تاریخ مستند و معتبر از بایسته‌های روایتگری است که مبلغ و روحانی نیز باید به این امر توجه کافی داشته باشد.

 

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با بیان این‌که یکی از ملزومات راوی منابعی است که در اختیار او قرار دارد، ابراز داشت: در این زمینه با بهره گیری از استادان مبرز حوزه همچون استاد مهدی پیشوایی و مروجی طبرسی توانسته ایم منابع قوی و غنی را تهیه کنیم تا راوایان بتوانند از این منابع به خوبی استفاده کنند.

 

وی افزود: راویان اعزامی توسط کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، برنامه‌های روایتگری را در شهر‌های کربلا، نجف، کاظمین و سامرا به پنج زبان فارسی، عربی، انگلیسی، ترکی استانبولی و اردو اجرا کردند.

 

حجت الاسلام احمدی، روایتگری را تلاش برای ارتقای بعد حماسی واقعه عاشورا عنوان کرد و گفت: روایتگری شبیه به پرده‌خوانی است و بسیار مورد استقبال زائران قرار می‌گیرد و خوشبختانه در اربعین 96 با حضور مبلغان جوان پیام های خوبی را به زائران انتقال داد.

 

وی با بیان این‌که فرهنگ‌سازی در سفر اربعین یکی از ملزومات حوزه فرهنگی اربعین است، گفت: تقویت فرهنگ در میان زائران حماسه اربعین بسیار ضروری است و قطعا می‌تواند یکی از بسترهای مهم وحدت بین مسلمانان باشد.

 

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: امسال به دلیل کمبود منابع مالی، تنها 80 نفر از روحانیان و فضلای جوان حوزه علمیه به عنوان روایتگر حماسه عاشورا اعزام شدند در حالی که سال 95 دو برابر این تعداد یعنی 160 نفر اعزام شده بودند.

 

وی گفت: شرایط جدید در عتبات نیازمند حضور مبلغان با سبک و سایق جدید را می طلبید از این رو با استفاده از تجربه حج و عمره برای عتبات نیز طرح روایتگری را اجرا کردیم.

 

حجت الاسلام احمدی افزود: بازنگری در شیوه های جدید برای انتقال معارف از جمله برنامه های بود که در کمیته فرهنگی اربعین مورد توجه قرار گرفت و با استفاده از اساتید و مربیان با تجربه این شیوه را اجرایی کردیم.