پنج شنبه 30 فروردین 1403

27 آبان 1396

فعال بودن موکب‌های خدمات‌رسان به زلزله‌زده‌ها در استان کرمانشاه

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه از خیران و هیات‌های مذهبی خواست همچون مراسم اربعین اکنون نیز وارد میدان خدمت شوند.


حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسین ضیغمیان با اشاره به آغاز فعالیت موکب‌های خدمات رسانی به زلزله زدگان گفت: از خیران و هیئت‌های مذهبی می‌خواهیم همانند مراسم اربعین اکنون نیز وارد میدان خدمت شوند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه استان کرمانشاه خود صدمه دیده از زلزله است لیکن ستاد بازسازی عتبات استان اقدام به ایجاد چندین ایستگاه جمع آوری کمک‌های مردمی جهت ایجاد موکب‌های اسکان و تغذیه کرده است.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی استان کرمانشاه افزود: تا کنون با هماهنگی نهادهای مردمی نسبت به ارسال چندین محموله مواد غذایی و بهداشتی به مناطق بحرانی استان اقدام شده اما همچنان نیازمند مشارکت مردم در این زمینه هستیم.

ضیغمیان افزود: با همت هیئت‌های مذهبی استان، دو دستگاه نانوائی نیز به منطقه ازگله و سرپل ذهاب فرستاده شده و به‌زودی شروع به پخت نان و توزیع میان هموطنان زلزله زده خواهند کرد.

وی تصریح کرد: دو دستگاه نانوائی دیگر که برای ارائه خدمات به زائران اربعین به عراق ارسال شده بود در حال بازگشت به کشور است و به‌زودی در مناطق بحرانی مستقر شده و آغاز به پخت نان خواهند کرد.

ضیغمیان یادآور شد: مردم رنج کشیده استان کرمانشاه چندی پیش و در ایام اربعین 80موکب برای پذیرائی از زائران اربعین حسینی برپا کرده بودند.

منبع: تسنیم