پنج شنبه 30 فروردین 1403

18 آبان 1396

نهادینه شدن فرهنگ اربعین در قاره آفریقا

استاد دانشگاه نیجریه از نهادینه شدن فرهنگ اربعین در قاره آفریقا خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، پرفسور حسن که دخترش اخیراً به دست وهابی‌ها درنیجریه به شهادت رسیده ، از دیگر سخنرانان نشست امروز همایش علمی وبین‌المللی اربعین در کربلا بود. این شخصیت دانشگاهی ، حضور میلیونی زائران اباعبدالله الحسین (ع) در روز اربعین در کربلای معلی را حضوری توام با عشق و معنویت برای همدردی با اهل بیت (ع) و لبیک به امام حسین (ع) برای ادامه راه حضرت سیدالشهداء دانست. 

پرفسورعیسی حسن، استاد دانشگاه «احمدفلو» کشور نیجریه با اشاره به حضور میلیون‌ها نفر از عاشقان حسین بن علی (ع) درکربلای معلی درایام اربعین ، اظهارداشت: ما در کشورمان این راهپیمایی را سمبلیک برگزار می کنیم و این حرکت به تدریج به یک فرهنگ نهادینه در قاره آفریقا تبدیل شده است.

وی افزود: نیروهای دولتی با ضرب و شتم مردم و گروهک داعش با بمب‌گذاری، خواستند مانع از برگزاری مراسم عاشورا در نیجریه شوند و شما هیچ خانواده‌ی محب اهل بیت را پیدا نمی‌کنید که عضوی از خانواده شان را از دست نداده باشند.

عیسی حسن اظهار کرد: بزرگترین راهپیمایی عاشورایی در نیجریه در سال 2015 میلادی با حضور 10 میلیون نفر برگزار شد که باعث ترس و وحشت بسیاری از دشمنان مسلمانان در قاره آفریقا گردید و به همین دلیل آنها، ما را هدف قرار دادند ومردم را کشتند.