جمعه 7 اردیبهشت 1403

15 آبان 1396

دشمن به دنبال تاثیرگذاری برحجاب بانوان است

دومين نشست علمی از سلسله نشست هاي علمی و تخصصی بانوان با سخنان دکترنهله غروی از اساتید دانشگاه عصر امروز (دوشنبه 15 آبان ماه) در سالن همایش هتل جواهر کربلا برگزار شد.


              

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، دراین نشست که حجج الاسلام اباذري رايزن فرهنگی کشورمان درعراق و احمدی رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین، لاله افتخاری مدرس دانشگاه وجمعی از بانوان فرهیخته حضورداشتند نهله غروی مدرس دانشگاه به بیان ابعاد و ویژگی های خطبه های حضرت  زینب (س) در دوران اسارت پرداخت.

وی به محورهای خطبه های کوبنده آن حضرت بعد از واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: درمحتوای دو خطبه حماسی زینب کبری (س) صلابت درگفتارهمانند پیامبر گرامی اسلام وحضرت امیرالمؤمنين  مشهود است.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه حضرت زینب درخطبه هایشان پس از حمد الهی ابتدا خود وخانواده بزرگوارشان را معرفی می کنند، افزود:حضرت زينب كبري با آن که در فراق ازدست دادن اعضای خانواده  ونزدیکترین کسان خویش غمگین هستنند اما با صلابت وشجاعانه درمقابل سرسخت ترین دشمنان می ایستند و سخن می گویند و پیام عاشورا را ابلاغ می کنند.

غروی ادامه داد: حضرت زینب برپوشش بانوان تاکید دارند وهمین نکته گویای اهمیت نقش حجاب و پوشش بانوان درخانواده های امروز است درحالیکه دشمن برای بازگرداندن جامعه به گذشته و رواج بی حجابی در میان زنان ودختران تلاش می کند.