جمعه 7 اردیبهشت 1403

15 آبان 1396

استقامت در راه امام حسین(ع) سرلوحه فعالیت بانوان قرار گیرد

در محفل همخوانی قرآن و تواشیح بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، از استقامت در راه امام حسین(ع) به عنوان وظیفه مهم یاد شد که باید سرلوحه فعالیت بانوان قرار گیرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، کارگروه قرآنی کمیته بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین صبح امروز، 15 آبان‌ماه در موکب حضرت زینب(س) به اجرای برنامه های مختلف پرداخت.

سمیه حاج علی، ایمان صحاف و زهرا الوندی، مدرس، حافظ و قاری بین المللی به اجرای همخوانی قرآن و تواشیح پرداختند. در ادامه نیز غروی، مدرس و استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس به ضرورت حضور زنان در عاشورای حسینی پرداخت.

وی با مرور نقش بانوان اثرگذار در جریان عاشورا گفت: بانوانی که در کنار حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا حضور داشتند چند نفر بودند. رباب ابن القیس، مادر حضرت علی اکبر(ع)؛ سکینه از خواهران سیدالشهدا(ع)؛ ام کلثوم و فاطمه از دختران امیرالمومنین(ع)؛ دختر عبدالله، همسر حضرت زینب(س)؛ فاطمه بنت حسین؛ فاطمه بنت حسن، همسر امام سجاد(ع) برخی از خدمتکاران مانند فضه؛ ام خلف، همسر مسلم ابن عوسجه؛ همسر زهیر بن قین؛ رمله، مادر قاسم ابن الحسن، ام وهب و زوجه وهب را می توان برخی از زنانی برشمرد که در واقعه عاشورا حضور داشتند.

غروی با ذکر اهمیت نقش یک بانو در نگاه اهل بیت(ع) عنوان کرد: جایگاه و مقام یک بانو در نگاه اهل بیت(ع) بسیار بالاست، به حدی که حاضر به سپردن اسرار الهی نزد آنان شدند؛ چرا که دختران زودتر قابلیت پرستش خدا را پیدا کرده و در راه عبادت پای می نهند.

این استاد دانشگاه در ادامه سخنرانی خود گفت: این استقامت داشتن در راه امام و وحدت اسلامی باید سرلوحه تمام زنان مسلمان جهان باشد. وی همچنین به وظایف بانوان در واقعه عاشورا اشاره و تصریح کرد: بیمارداری، مدیریت کودکان، مسئله هدایت و اطاعت از خدا، شاد نکردن دشمنان و حفظ عزت و اقتدار از جمله وظایف بانوان در عاشورا بوده است.