جمعه 31 فروردین 1403

15 آبان 1396

ورود بیش از 2 میلیون زائر ایرانی به کربلا

سرکنسول ایران در کربلا از ورود بیش از 2 میلیون زائر در آستانه اربعین حسینی خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، میرمسعود حسینیان، سرکنسول ایران در کربلا در جمع موکب‌داران حاضر در بعثه مقام معظم رهبری در شهر کربلا اظهار کرد: امسال تاکید شد که زائران ایرانی با گذرنامه معتبر و دریافت ویزا از مرز عراق وارد کربلا شوند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی از نکات امنیتی به موکب‌داران توصیه کرد: با برادران عراقی در بالاترین سطح همکاری کنید.

سرکنسول ایران در کربلا با اشاره به بازدیدهای سر زده خود از موکب‌های مستقر در کربلا معلی عنوان کرد: موکب‌داران با توجه به تنوع حضور زائران کشورهای گوناگون در شهر کربلا می‌توانند با استفاده از ابتکارات خود، زیارت ماندگاری را برای آنها فراهم کنند.

وی در این باره به نمونه‌هایی اشاره کرد و گفت: در یک مورد موکبی با عنوان حسینیه کودکان در اقدامی ابتکاری با استفاده از افراد متخصص و باتجربه اقدام به جذب کودکان و نوجوانان در شهر کربلا کرده است.

حسینیان به موردهای دیگری در مورد طرح های ابتکاری در موکب ها اشاره کرد و افزود: یک موکب ایرانی مستقر در کربلا در طرحی ابتکاری با ارسال نامه‌های محبت آمیز و هدایای بسته بندی شده برای همسایگان خود از آنها تقدیر و تشکر کرده است.

سرکنسول ایران در ادامه سخنان خود از مسئولان موکب های استانی درخواست کرد که موکب های متعلق به هر استان در نقطه مشخصی در کربلا مستقر شوند و از پراکندگی جلوگیری کنند.

وی اسراف و هدر دادن بیت المال در برخی از موکب ها را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: متاسفانه در استفاده از مواد غذایی اسراف می‌شود؛ در حالی که این آمادگی را داریم که مواد غذایی اضافی موکب ها را بعد از اربعین در بین مردم محروم اطراف کربلا توزیع کنیم.

حسینیان، چاپ و توزیع بیش از اندازه کارت های زیارت کربلا از سوی موکب ها را در ایام اربعین حسینی مورد اشاره قرار داد و توصیه کرد از اصراف و هدررفت بیت المال جلوگیری شود.

سرکنسول ایران در کربلا با اشاره به تهیه و توزیع بروشورهایی برای راهنمایی موکب داران و زائران اباعبدلله الحسین(ع) در کربلا خواستار رعایت نکات ایمنی، توصیه های بهداشتی و سایر مسائل شد.

حسینیان در پایان سخنان خود با اشاره به بازگشت 100 هزار نفر از زائران  ایرانی به داخل کشور، به موکب داران و زائران ایرانی توصیه کرد: در صورت امکان، پیش از پایان مراسم اربعین به کشور باز گردید و به مسائل و نکات بهداشتی و ایمنی در هنگام بازگشت توجه کافی داشته باشید.