پنج شنبه 9 فروردین 1403

15 آبان 1396

نشست های تخصصی و برنامه های فرهنگی برای بانوان

کارگروه بانوان کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اولویت برپایی سلسله نشست های علمی وتخصصی به ارایه برنامه های مختلف در دوشهر نجف و کربلا پرداخته است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، ازجمله برنامه های این کارگروه در دو شهر کربلا و نجف برپایی سلسله نشست هایی با موضوعات نقش و بررسی جایگاه حضرت زینب (س) واحکام و شبهات است.

از برنامه هایی که تاکنون درشهر نجف برگزار شده است می توان به بازدید ازمحل اسکان خواهران در صحن حضرت زهرا(س) ، پاسخ به سوالات شرعی و شبهات، برپایی مراسم عزاداری و قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی مبلغان اشاره کرد.

درشهرکربلا نیزتاکنون یک نشست تخصصی در سالن همایش هتل جواهر و دو نشست تبلیغی در موکب حضرت زینب (س) ویژه بانوان برگزار شده است.

در نشست تبلیغی موکب حضرت زینب (س) زهرا داروغه مدرس حوزه و دانشگاه و مشاور خانواده به بررسی ابعاد سبک زندگی زینب کبری پرداخت.

وی با بیان بایدها و نبایدهای سفر اربعین ، لزوم کسب مهارت و تمرین زندگی زینبی را یادآور شد و از بانوان خواست حجاب و حیای زینبی (س) را در این اجتماع عظیم رعایت کنند.

فایزه عظیم زاده اردبیلی نیز در موکب ویژه بانوان به آثار ارتباط با امام حسین (ع) اشاره کرد و محبت حضرت سیدالشهداء را درگرو وفای به عهد و تقوای الهی دانست و گفت: صدق در گفتار و رفتار موجب ارتباط بیشتر با حسین بن علی می شود.

درنشست‌ تخصصی علمی بانوان هم که با حضوراندیشمندان ، مبلغان و فعالان قرآنی به همت ستاد فرهنگی اربعین تدارک دیده شده است سخنرانان به «رابطه تعاملی حب الحسین(ع) و مودت اهل بیت(ع) در جهانی‌سازی اربعین» و «جهاد، مقاومت و شهادت از منظر قرآن کریم» اشاره کردند.

دراین نشست پس از سخنان معصومه فرزانه، جانشین معاونت بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین ، حجت الاسلام والمسلمین نجفی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق درباره اهمیت مراسم اربعین حسینی سخن گفت وبرپایی این مراسم را ریشه درمحبت اهل بیت (ع) و عشق و ارادت به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دانست.