جمعه 31 فروردین 1403

15 آبان 1396

مشکلات تنفسی و حساسیت؛ بیشترین علت مراجعه زائران به مراکز درمانی کربلا

«سید حسین حسینی» مسئول اکیپ درمانی موکب کربلاییان هلال احمر در شهر کربلای عراق گفت: بیشتر زائران عتبات عالیات در کربلا که طی چند روز گذشته به مراکز درمانی مراجعه کرده اند، از مشکلات تنفسی و حساسیت به گرد و غبار رنج می بردند، که تحت درمان قرار گرفتند.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني اربعين به نقل از ايرنا،‌ «سید حسین حسینی» مسئول اکیپ درمانی موکب کربلاییان هلال احمر در شهر کربلا با بیان این مطلب افزود: موکب کربلاییان مقیم قم که در خیابان قبله کربلا مستقر شده است، شامل تعدادی پزشک، پرستار، ماما و امدادگر است. در این موکب خدمات درمانی و اورژانسی زیر نظر پزشکان انجام می شود و تقریبا پس از گذشت یک هفته از آغاز فعالیت به طور میانگین روزانه حداقل ۶۰۰ نفر پذیرش شده اند و با توجه به افزایش تعداد زائران در روزهای آینده این رقم افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: بیشتر مراجعه کنندگان و زائران به دلیل شرایط آب و هوایی عراق، مشکلات تنفسی و حساسیتی به خاک و غبار داشتند که درمان شدند.

حسینی با اشاره به این که توصیه ها و مسایل پیشگیرانه بارها از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شده است، بیان کرد: با وجود تاکیدات فراوان، متاسفانه برخی زائران بی توجهی می کنند؛ برای مثال افرادی که بیماری خاص دارند تعدادشان زیاد است و حتما باید داروهای خاص خودشان را به همراه داشته باشند چرا که اینجا کشور عراق است و به زبان ما آشنایی ندارند و شاید با حضور در داروخانه ها نتوانند داروی مورد نظر را پیدا کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: در برخی اکیپ های هلال احمر داروهای خاص موجود نیست و به همین دلیل ممکن است بیماران خاص، دچار مشکل شوند و به همین دلیل بیماران قلبی، تنفسی و یا دیابت باید داروهای خود را به همراه داشته باشند.

حسینی گفت: پیش از این، اطلاع رسانی در مورد آب و هوای خاک آلود عراق صورت گرفته بود و لازم است زائران ماسک های تنفسی همراه داشته باشند. افرادی که این موارد را رعایت کرده اند با مشکلات کمتری مواجه هستند. به دلیل تغییرات آب و هوایی عراق در طول شبانه روز زائران حتما باید لباس های گرم نیز همراه داشته باشند.