جمعه 31 فروردین 1403

14 آبان 1396

لبیک یا حسین خنثی کننده توطئه دشمنان است

امام جمعه موقت اهواز در جمع زائران اربعین حسینی در نجف اشرف تصریح کرد: ایجاد مانع در مسیر مقاومت برای فراموشی فلسفه عاشورا یکی از اهداف کنونی شمرها و حرمله های زمان است که با شعار لبیک یا حسین خنثی می شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین ، حجت الاسلام احمد رضا میر حاجتی امام جمعه موقت شهر اهواز سخنران شامگاهی صحن حضرت فاطمه (س) بود که با بیان فضایل دوستی با اهل بیت، از سنت پیاده روی اربعین، به عنوان نمادی شیطان شکن و دشمن شکن یاد کرد.

وی سپس  فضایل امام علی (ع) را برشمرد و با بیان نکته ای از یکی از علمای بزرگ اهل تسنن ادامه داد: زمانی که یکی از علمای بزرگ اهل تسنن مصر به دعوت آیت الله محمد مفتح به ایران سفر کرد، در جلسه های مختلفی که در قم برگزار شد چنین گفت: ولادت امیرالمومنین درکعبه نشان از آن دارد زمانی که کعبه محور وحدت مردم است و مسلمانان به دور آن می چرخند مولود کعبه نیز همان محوریت را دارد و این می تواند پیامی برای جهانیان باشد.

وی با بیان اینکه امام اول شیعیان و اولاد وی می توانند جهت دهنده رفتار و کردارمسلمانان باشند، گفت: در روایات  آمده است که در قیامت انسان ها با اشاره امامان به سمت راست یا چپ می روند و به بهشت رفتن آنان با اشاره معصومین به سمت راست است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه دوره قاتلان امام حسین به پایان نرسیده است ، افزود:  این افراد امروز در لباس و شکل متفاوت ظاهر شده و می خواهند شیعیان را از راه امام منحرف کنند .

وی در پایان یادآور شد:  شواهد فراوانی وجود دارد که تکفیری ها سعی داشتند مسیر نهضت حسینی را منحرف کنند اما مدافعان حرم در مقابل این هجمه ها ایستاده  و جان خود را فدای آرمان های عاشورا و اربعین کردند.

وی افزود: با وجودی که شمرها، یزیدها و حرمله های زمان تلاش کردند راه حسین را منحرف کنند اما با فریاد «هیهات من الذّله »، «لبیک یا حسین» و شعار «حیدر، حیدر» عاشقان نهضت حسینی این توطئه نقش برآب شد.