جمعه 31 فروردین 1403

14 آبان 1396

تبيين برنامه هاي کارگروه راویان در موسم اربعین

اطلاع رسانی تاریخی، کارکردهای اجتماعی و ارائه سیره عبادی در اربعین از مهمترین راهبردهای کارگروه روایتگری کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین است.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، اربعین نمایشگاه وحدت، همسبتگی و عظمت دوستداران اهل بیت(ع) در گردهمایی سالیانه رهروان آل‌الله، برای معرفی و ارائه اسلام حقیقی به جهانیان و نفی هر گونه افراطی گری است.

در ایام اربعین روایتگران حماسه عاشورا، در شهرهای کربلا، نجف، کاظمین، سامراء و کوفه با تشریح مصور حوادث نهضت عاشورا و پس از آن و ارائه سیره اهل بیت(ع) به تقویت فرهنگ ایمانی و اعتقادی مخاطبان می پردازند.

توجه به اطلاع رسانی تاریخی، کارکردهای اجتماعی و ارائه سیره عبادی در اربعین از مهمترین راهبردهای کارگروه روایتگری کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین است.

راویان اربعین با اجرای برنامه های حماسه عاشورا( معرفی نهضت عاشورا)، از کعبه تا کوثر( زندگی امیرالمومنین(ع)، آستان خورشید(معرفی شهر کوفه و آداب و اعمال آن)، آرام دجله(زندگی امامین جوادین و امامین عسگرین(ع) و آزادگان اسیر ... در هر یک از اعتاب مقدسه در عراق به تشریح زندگی معصومین(ع) می پردازند.

همچنين اجرای برنامه متنوع در قالب های زمانی 15 دقیقه، 30 دقیقه و 60 دقیقه ای با محتوای کاربردی برای هر یک از شهرهای زیارتی به صورت مصور به  تبیین معارف اهل بیت(ع) به صورت مصور می پردازند.

تقویت و تعمیق فرهنگ و روحیه ولایت مداری، تقویت روحیه ایثار و جهاد، تقویت روحیه امر به معروف و نهی از منکر، ‌تقویت غیرت دینی و انقلابی از کارکردهای اجرای این برنامه برای زائران اربعین است.

با توجه به حضور گسترده دوستداران اهل بیت از سراسر جهان اسلام در مراسم اربعین، این کارگروه با استفاده از ظرفیت مبلغان عرب زبان، انگلیسی زبان، اردو زبان، هندی زبان و استانبولی زبان در این حوزه به اجرای برنامه می پردازد.

استقبال زائران و همکاری مدیران مواکب بسیار مناسب بوده است و طی سه روز از آغاز اجرای این طرح تاکنون بیش از 470 برنامه برای زائران اجرا شده است.

امید داریم با هماهنگی و یکپارچگی که در سال جاری در تمام مجموعه های فرهنگی فعال در حوزه اربعین صورت گرفته است، این شور حسینی ایجاد شده در اربعین را با شعور حسینی تکمیل کرده و موجبات رضایت حق تعالی واقع شود.