جمعه 31 فروردین 1403

13 آبان 1396

مجازات شديد در انتظار زائران بدون ويزا

عليزاده طباطبايي، نسبت به ورود زائران بدون مدارك قانوني به عراق و بازداشت متخلفان هشدار داد و اعلام كرد: از زائران مي خواهيم كه حتما مدارك قانوني خود را به همراه داشته باشند؛ كساني كه بدون ويزا به عراق سفر كنند، مجازات سنگين در انتظار آن ها خواهد بود.


سيد موسي عليزاده طباطبايي، معاون سفير ايران در بغداد  گفت: پيش بيني ما اين است كه امسال از ايران اسلامي حدود 3 ميليوني زائر در مراسم اربعين حسيني شركت كنند.

وي با بيان اينكه خوشبختانه در چند سال اخير امنيت خوبي براي زائران اربعين فراهم‌شده است، اظهار داشت: از زائران عزيز درخواست داريم كه براي حضور در مراسم اربعين حسيني حتما با مدارك قانوني سفر كنند؛ زيرا در شان زائران ايراني نيست كه بدون مدارك قانوني به اين سفر معنوي اعزام شوند و در صورت دستگيري و نداشتن ويزا،مجازات سنگيني در انتظار آن ها خواهد بود.

معاون سفير جمهوري اسلامي ايران در بغداد با تأكيد بر اينكه امسال همه ناظرين مي‌گويند خدماتي كه شاهد هستيم از سال‌هاي گذشته بهتر است، افزود: خوشبختانه ۶ ماه است كه ستاد اربعين را آقاي ايرج مسجدي، سفير جمهوري اسلامي ايران در بغداد تشكيل داده است و بالغ‌بر هزار ساعت وقت همكاران در اين راه صرف شده است.

عليزاده طباطبايي با اشاره به اينكه هماهنگي خوبي را با مقامات عراق انجام داديم و تسهيلات ويزا امسال بهتر بود و ۱۶ كنسولگري عراق در استان‌هاي مختلف براي اعطاي ويزا تشكيل شد، گفت: همچنين در مرز تسهيلات خاصي براي زوار قائل شدند تا ورود اقلام موردنياز و كاروان‌ها و موكب‌ها انجام شود.

وي با بيان اينكه يكي از اهداف گروه‌هاي تروريستي زوار هستند و با تدابير امنيتي ما موفق نمي‌شوند آسيبي به آن‌ها برسانند، تصريح كرد: اين امر كار خداست و دستي پشت سر زوار امام حسين(ع) است كه اين پياده‌روي ميليوني با موفقيت انجام مي‌شود.

وي تصريح كرد: امسال داروهاي تأمين‌شده براي زائران تقريباً دو برابر شده است.

معاون سفير جمهوري اسلامي ايران در بغداد همچنين ضمن هشدار به زائران بدون مدارك قانوني گفت: هنوز داريم كار زنداني‌هايي كه بدون ويزا واردشده‌اند را در عراق انجام مي‌دهيم، برخي از اين زائران ۶ تا ۷ ماه است كه در بازداشت هستند.