جمعه 10 فروردین 1403

10 آبان 1396

زیارت اربعین، روح اربعین است

قائم مقام رییس رسانه ملی در نشست خبرنگاران و برنامه سازان اربعین حسینی بر رویکرد بصیرت افزایی برنامه‌های این مناسبت و توجه به مفاهیم بلند زیارتنامه اربعین تأکید کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اربعین، به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، حجت الاسلام موسوی مقدم در نشست برنامه سازان اربعین حسینی با بیان اینکه زیارت اربعین روح اربعین است، گفت: در گزارش‌ها و همه برنامه‌هایی که به پوشش این کنگره عظیم حسینی می پردازند باید مفاهیم عمیق این زیارتنامه تبیین شود.

قائم مقام رییس رسانه ملی با تأکید بر اینکه تولید برنامه اربعین باید منجر به ارتقای آگاهی و معرفت زائران بشود، گفت: رویکرد همه برنامه ها باید بر مبنای تبیین فلسفه عاشورا و اربعین انتخاب شود. در تهیه برنامه‌ها توجه به مناسک اربعین نباید به گونه ای باشد که حاشیه بر متن غلبه کند و فلسفه این حرکت عظیم نادیده گرفته شود

رئیس کمیته اطلاع رسانی و مستند سازی ستاد مرکزی اربعین به خبرنگاران و برنامه سازان این تجمع میلیونی توصیه کرد: برای به انجام رساندن این مأموریت و پوشش این رویداد بزرگ با قصد قربت وارد شوید و معادله این سفر را از سفرهای دیگر جدا کنید

توصیه های رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین و دبیر این ستاد از بخش های دیگر این نشست بود. در این نشست همچنین از خادمان رسانه ای اربعین قدردانی شد.

در این نشست معاون صدای رسانه ملی، رییس مرکز تولید و فنی سیما، جمعی از مدیران شبکه های برون مرزی و رادیویی، مدیران کل  و خبرنگاران رسانه ملی نیز حضور داشتند.