جمعه 7 اردیبهشت 1403

08 آبان 1396

شبهه‌افکنی در فلسفه اربعین،‌ دسیسه دشمن است

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: دشمن با استفاده از ابزار و توطئه درصدد کمرنگ جلوه دادن حماسه اربعین است و با شبهه‌افکنی در فلسفه این حرکت عظیم، فعالیت می‌کند.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اربعین، حجت‌الاسلام و‌المسلمین احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در مراسم اعزام مبلغین اربعین که امروز، 8 آبان در شبستان امام‌ خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به این نکته که دشمنان با تمام قدرت و قوت درصدد کمرنگ جلوه دادن حماسه اربعین هستند، گفت: توطئه دشمن در این راستا شبهه انداختن در فلسفه این حرکت عظیم فرهنگی و شیعی است.

وی افزود: در چنین اوضاعی اعلام آمادگی و حضور خودجوش مبلغین در میان زائران اربعین می‌تواند دسیسه و توطئه دشمن را با کار تبلیغی و فرهنگی خنثی کند و باید به این نکته اشاره کنم که خوشبختانه امسال در جریان مراسم اربعین بیش از 2 هزار روحانی مبلغ داریم که در شهرهای مقدس نجف، کاظمین، سامرا، کربلا و اماکن مذهبی دیگر مستقر خواهند شد.

احمدی تصریح کرد: اماکن مقدس دیگری که مبلغان در آن استقرار خواهند یافت شامل مساجد سهله، کوفه و موکب عزاداران حسینی در مسیر راهپیمایی اربعین است.

وی در پایان سخنان خود گفت: حضور مبلغان دینی در مراسم اربعین یک حرکت جهادی و مثمرثمر است و امیدواریم که آنان با تمام قوا بر غنای معنوی و عبادی موسم اربعین بیفزایند.