پنج شنبه 9 فروردین 1403

04 آبان 1396

اعزام مبلغان به عراق تا پایان هفته

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به مراسم هماهنگی و توجیه مبلغان، راویان و مربیان، از اعزام گروه نخست تا پایان هفته خبر داد.


حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی، مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اربعین عنوان کرد: همایش آموزشی توجیهی مبلغان اربعین با همکاری سازمان‌های تبلیغی کشور، بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(عج)، دفتر تبلیغات اسلامی، مدیریت حوزه علمیه، جامعةالمصطفی العالمیة و بعثه مقام معظم رهبری که که شورایی به منظور ساماندهی این کار انجام دادند، طی امروز، 4 آبان‌ماه در قم برپا شده است.

وی اظهار کرد: این همایش فردا نیز ادامه دارد و طی آن،‌ مبلغان درباره فعالیت‌هایی که در جریان اربعین انجام می‌‌دهند توجیه می‌شوند. برای راویان نیز طی امروز عصر همایشی برگزار می‌شود که آخرین نشست هماهنگی به منظور اعزام این گروه است که در پایان هفته به عراق خواهند رفت.

احمدی همچنین از برپایی مراسمی برای هماهنگی مربیان در روزهای آینده خبر داد و گفت: کمیته‌های استانی نیز فعال شده‌اند و در اکثر استان‌ها تجمع زائران را خواهیم داشت که این مراسم در مصلی و مراکز مذهبی هر استان برگزار می‌شود. این مراسم طی فردا در تبریز و همچنین در روزهای دیگر در استان‌های مختلف صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به توزیع بسته‌ها و توجیه زائران طی این مراسم، ادامه داد: تولید محتوا برای رسانه‌ها که پیش از این شروع شده است،  ادامه دارد که طی آن به صورت روزانه در اختیار گذاشته می‌شود. سیاست رسانه‌ای برای پوشش اربعین با توجه به استقبال گسترده‌ای که در سال‌های گذشته صورت گرفت، طی امسال با اصلاحاتی به روزرسانی شد که امروز منتشر می‌شود و برای استفاده در اختیار اصحاب رسانه قرار می‌گیرد.