پنج شنبه 30 فروردین 1403

04 آبان 1396

آماده‌سازی محصولات شورای تولید محتوای اربعین

معاون آموزش و تولید محتوای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از آماده‌سازی محصولات شورای تولید محتوای اربعین خبر داد که در بخش‌های مختلف هنری و مجازی به ثمر نشسته است.


حمید مروجی، معاون آموزش و تولید محتوای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اربعین درباره اقدامات صورت گرفته در عرصه مجازی عنوان کرد: طی امسال کانال تلگرامی آماده شده است که همه مکتوبات تولید شده طی سال‌های 93 ـ 96 که بخشی از آن برای عموم بوده است را بارگذاری کردیم. فایل اصلی را هم می‌توان برای استفاده، نشر و توزیع در فضای مجازی و مکتوب بارگذاری کرد.

وی افزود: این محصولات به صورت نرم‌افزاری در کتابخانه اربعین بارگذاری می‌شود و نرم‌افزار آن نیز در سال‌های قبل آماده شده است که امسال به کامل‌تر کردن بخشی از محتوای آن پرداختیم. اطلاعات و فایل‌های آن نیز در سایت الاربعین قرار گرفته است که مخاطبان می‌توانند از آن استفاده کنند.

مروجی اظهار کرد: تولید محصولات امسال را از اربعین سال گذشته و پس از بازگشت به ایران آغاز کردیم. در این راستا به پیگیری ‌تولیدات باقی مانده از سال گذشته پرداختیم و صفحه‌بندی، ترجمه و تایپ آنها را انجام دادیم و شورای تولید محتوا هم تشکیل شد. نمایندگانی از معاونت تبلیغ حوزه و معاونت پژوهش جمکران،‌ مرکز پژوهش صدا و سیما، مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق(ع)، پژوهشکده آینده روشن و بعثه مقام معظم رهبری در این شورا عضو هستند و مشورت‌هایی از اشخاص حقیقی هم گرفته شده است. شورای تولید محتوا در بخش‌های مختلف با تولید پیام درباره نوع محصولات مورد نیاز هر بخش به فعالیت پرداخته است.

وی گفت: سه پوستر در موضوعات فضائل کربلا و احادیث زیارت امام حسین(ع) را به زبان اردو تولید کردیم. دو پوستر درباره سفر امن و قانونمند تولید شده است که یکی از آنها از نظرات و فتوای مراجع تقلید و یکی هم به صورت روال روندنماست. پوستری هم با عنوان برنامه سفر اربعین چاپ کردیم که برنامه‌ریزی اجمالی را به زائران اعلام می‌کنیم. پوستری نیز با موضوع گمشدگان اربعین و پیشگیری از این موضوع، رفتارها و اقداماتی که هنگام گم شدن از سوی فرد و زائرانی که گمشدگان را می‌بینند کار شده است.