سه شنبه 29 اسفند 1402

02 آبان 1396

آغاز طرح ترافیکی اربعین از 8 آبان‌

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از بازگشایی محور خسروی خبر داد و اعلام کرد: طرح ویژه پلیس در ایام اربعین 8 آبان‌ماه آغاز می‌شود.


سردار تقی مهری در جلسه هماهنگی طرح ترافیکی ویژه اربعین که با حضور دستگاه های مختلف در مقر شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: از ماه‌ها قبل جلسات هماهنگی برای طرح ویژه اربعین برگزار شده و هماهنگی‌های لازم در این خصوص در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طرح ترافیکی ویژه اربعین از 8 آبان‌ماه آغاز شده و تا 25 آبان‌ماه امسال در سه استان دارای پایانه مرزی، استان‌های همجوار و دیگر محورها و معابر پرتردد ادامه خواهد داشت، گفت: در صورت نیاز اجرای این طرح تا تخلیه بار ترافیکی ادامه خواهد داشت.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا  با بیان اینکه مأموران پلیس در استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه در آماده باش هستند، گفت: برابر هماهنگی‌های انجام شده یکسری ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها برای برخی از خودروها نیز اعمال خواهد شد.

سردار مهری افزود: بر همین اساس از 10 آبان‌ماه تا 25 آبان‌ماه تردد تمامی کامیون‌ها به استثنای خودروهای مواد سوختی و فاسدشدنی به نقاط مرزی از محورهای منتهی به 4 پایانه مرزی خسروی، شلمچه، مهران و چذابه ممنوع خواهد بود.

وی اضافه کرد: تمامی عملیات‌های عمرانی نیز در محورهای استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، مرکزی ممنوع خواهد بود و پیشنهاد می‌کنیم شرکت‌های مربوطه و فعال در حوزه حمل و نقل نیز برای صدور بارنامه برای این خودروها طی این مدت پرهیز کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا همچنین از ضرورت اختصاص پارکینگ خودروهای مناسب برای زائران نیز تاکید کرد و گفت: تمامی شرکت‌ها و دستگاه‌های فعال و همکار پلیس در این طرح باید با واحدهای پلیس ارتباط داشته باشند.

سردار مهری با تشکر از دستگاه‌های حاضر در طرح اربعین ابراز امیدواری کرد که امسال ارائه خدمات به شهروندان و زائران اربعین حسینی با کیفیت بهتری انجام شود.