جمعه 31 فروردین 1403

04 مرداد 1396

در نشست هیئت اندیشه‌ورز شورای راهبری بانوان اربعین مطرح شد؛ همکاری مراکز پژوهشی و آموزشی با جامعه دانشگاهیان و حوزویان در اربعین

در نشست هیئت اندیشه‌ورز شورای راهبری بانوان اربعین که با حضور معاونان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین برگزار شد، بر لزوم همکاری مراکز پژوهشی و آموزشی با جامعه دانشگاهیان طی جریان عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی تاکید شد


لاله افتخاری، معاون حوزه زنان کمیته فرهنگی آموزشی اربعین و رئیس شورای راهبردی فعالیت‌های بانوان در گفت‌وگو با خبرنگار کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، با اشاره به برگزاری نشست هیئت اندیشه‌ورز شورای راهبری بانوان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین شریف تبار، معاون اجرایی کمیته فرهنگی آموزشی اربعین و شمار قابل توجهی از اساتید دانشگاه، مسئولان، پژوهشگران و صاحب‌نظران در عرصه‌های بین‌المللی برگزار شد، اظهار کرد: بررسی اهداف کمیته بانوان در کنار راهکارها و اقداماتی که باید در این راستا انجام شود، از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

وی با اشاره به استقبالی که از موضوعات طرح شده در این جلسه شد، گفت: اربعین ظرفیت مهمی است که باید در راستای تقویت فرهنگ آن در میان جامعه گام‌های اساسی برداشته شود. بر این اساس باید فرهنگ اربعین را به بانوانی که برای زیارت اربعین رهسپار کربلا می‌شوند، ارائه کنیم و برای رفع مشکلات آنها گام برداریم.

افتخاری افزود: ارائه راهکارهای ایجاد وحدت میان مذاهب و ملل مختلف از مسائلی بود که در این نشست طرح و بررسی شد. توجه به بُعد حماسی اربعین در کنار بُعد معرفتی آن از نگاه صحیح و استفاده از ظرفیت رسانه و دیگر ظرفیت‌هایی که در جامعه دانشگاهی، حوزوی و اقصی نقاط کشور وجود دارد از دیگر موضوعاتی بود که مورد طرح و بررسی قرار گرفت.

معاون حوزه زنان کمیته فرهنگی آموزشی اربعین اظهار کرد: مروری بر اقدامات صورت گرفته طی سال گذشته، تلاش برای آسیب‌شناسی و رفع مشکلات و اصلاح قوانین برای اربعین از مباحثی بود که مطرح شد. اساتید دانشگاه در این جلسه، خواستار آن شدند که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مراکز پژوهشی و آموزشی کشور همکاری لازم را با دانشجویان، اساتید و طلاب در راستای برگزاری پیاده‌روی اربعین داشته باشند.