شنبه 8 اردیبهشت 1403

09 آذر 1395

اسکان 185 هزار زائر اربعین در مدارس ایلام

رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: 185 هزار زائر اربعین حسینی (نفر روز) امسال در 104 مدرسه و مکان اقامتی این اداره اسکان داده شده اند.


فارس شریفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این زائران در 14منطقه آموزشی استان که در مسیرهای منتهی به شهرستان مرزی مهران و تردد زائران اربعین حسینی بوده بصورت شبانه روزی اسکان داده شده اند. 
وی ادامه داد: در این مدت دو هزار و 791 فرهنگی استان و 15 هزار و 731 دانش آموز در پذیرایی از زائران اربعین حسینی مشارکت و همکاری داشته اند.
وی تعداد موکب های مشارکتی این اداره کل را 16 ایستگاه عنوان کرد و گفت: در این موکب ها در مجموع 36 هزار و 84بسته شامل ادعیه، تبسیج و مهر بین زائران توزیع شده است.
وی با اشاره به تشکیل ستاد اربعین در این سازمان، بکارگیری 51 مورد وسایل نقلیه ، توزیع 35هزار بطری آب معدنی، فراهم کردن زمینه پارک بیش از هشت هزار خودرو زائران، توزیع 316 هزار و 448 مورد بسته غذایی، و جذب وجوهات مشارکتی دانش آموزان و فرهنگیان به مبلغ بیش از 166 میلیون ریال را از دیگر خدمات این سازمان در اربعین امسال برشمرد.
به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام مسئولان استان ایلام بیش از یک میلیون زائر اربعین امسال در مرز مهران به عتبات عالیات اعزام شدند.
مرز مهران بدلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا کربلا انتخاب اول زائران اربعین است. 
مرز بین المللی مهران در فاصله 95 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام قرار دارد.