جمعه 7 اردیبهشت 1403

30 آبان 1395

حجت الاسلام ماندگاری: نگاه ارزشمند دین اسلام به زن، پاسخی بر مدعیان اسلام هراسی است

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری گفت: دین اسلام بالاترین ارزش و جایگاه انسانی را برای زن در خانواده و جامعه تعریف کرده است و پاسخی بر مدعیان اسلام هراسی است.


حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری مدیرموسسه فرهنگی سیره شهدا در گفت وگو با خبرنگار الاربعین، در خصوص رسالت بانوان امروز، به تاسی از حضرت زینب(س)، گفت: اربعین به ما یاد داد که  خداوند هر کاری را در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری تعریف کرده است.

وی افزود: خداوند زن را برای کارهای نرم افزاری و مرد را برای  سخت افزاری خلق کرده است.

حجت الاسلام ماندگاری تصریح کرد: واقعه عاشورا یکی از مهم ترین مصادیق در نمایش تقسیم کار است و در پیام عاشورایی حضرت زینب (س)، جهاد با شمشیر و در جبهه جنگ برای امام حسین(ع) و جنگ با زبان منطق از رسالت های حضرت زینب(س) تعریف می شود.

وی بر نگاه ارزشمند اسلام به زن تاکید کرد و گفت: دین اسلام بالاترین ارزش و جایگاه انسانی را برای زن در خانواده و جامعه تعریف کرده است.

سخنران کمیته آموزشی و فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با بیان ماجرای مسلمان شدن یک زن امریکایی، خاطرنشان کرد: یک خانم امریکایی به دلیل نگاه ارزشی اسلام به زن، به دین اسلام ایمان آورد.

ایشان مدیریت داخل خانه، تربیت فرزند، ایجاد آرامش برای همسر و فرزندان را از جمله مسئولیت های یک زن مسلمان عنوان کرد و گفت: چنین تقسیم کاری در خانواده که کارهای تربیتی و احساسی را بر عهده خانم و کارهای سخت و پرمشلغه بیرون از منزل را به عهده مرد گذاشته است، پاسخی بر مدعیان اسلام هراسی است.