جمعه 10 فروردین 1403

24 آبان 1395

توزیع بیش از 40 هزار بسته فرهنگی کودکانه بین زائران خردسال اربعین

مسئول مرکز گل نرگس مسجد مقدس جمکران با تشریح برنامه‌های موکب این مسجد برای زائران خردسال اربعین گفت: مخاطب اصلی فعالیت های مرکز فرهنگی گل نرگس مستقر در موکب مسجد مقدس جمکران کودکان زائر هستند.


به گزارش خبرنگار الاربعین، محمدعلی زارع با اشاره به برپایی و آغاز به کار بخش کودکان در موکب مسجد مقدس جمکران به تشریح فعالیت‌های این بخش پرداخت و اظهارداشت: راهپیمایی عظیم و باشکوه اربعین حسینی با حضور کودکان به همراه والدین خود فرصتی ارزشمند و طلایی است ومخاطب اصلی فعالیت های این مرکز در موکب مسجد جمکران،  کودکان زائر هستند.

مسئول مرکز گل نرگس مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه 40هزار بسته فرهنگی ویژه کودکان آماده شده است، گفت: بیش از 10 هزار بادکنک به رنگ مشکلی تهیه شده که منقش به نشان مسجد جمکران است و در این ایام بین کودکان توزیع خواهد شد.

وی افزود: تهیه 5 هزار هدیه دست ساز خادمان این مرکز از دیگربرنامه های فرهنگی است که به کودکان نشسته در کالسکه اهدا می‌شود تا در طول مسیر با آن بازی کنند.

وی ادامه داد: 10 هزاربسته شکلات، 2 هزار پرچم کوچک وسه هزار چفیه کودکانه به رنگ لاجوردی که برگرفته از رنگ گنبد مسجد مقدس جمکران است نیز تهیه شده که به کودکان اهدا خواهد شد.

این کارشناس امور تربیتی کودکان گفت: به منظور ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در برنامه ای مدوّن اقدام به توزیع هدایایی میان دختر بچه های محجبه خواهیم کرد.

وی افزود: در مدت زمانی که کودکان در خیمه مرکز فرهنگی گل نرگس حضور دارند در ابتکاری خلاقانه؛ زیارت آل یاسین را مقطع کرده ایم و 300 برگ با خطی درشت را با رنگ های متنوع در اختیار خانواده ها قرار می دهیم تا والدین این زیارت را قرائت کنند.

زارع در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این که موکب مسجد مقدس جمکران سومین سال برپایی خود را تجربه می کند، بسیاری از کودکانی که در موکب های همجوار آن در سالهای گذشته بوده اند، برای دریافت هدایا و بسته های فرهنگی و تجدید خاطرات به این موکب مراجعه کرده اند و این  از اثر بخش بودن فعالیت ها و خدمات این مرکز در طول برپایی ایام اربعین حکایت دارد.