شنبه 1 اردیبهشت 1403

11 آبان 1395

نماينده ولي فقيه در قزوين: مانور اقتدار اربعين ، امنيت آفرين است

حجت الاسلام والمسلمين عابديني تصريح كرد: همايش عظيم اربعين به عنوان مانور اقتدار و عظمت اسلامي نه تنها امنيت كشورعراق، بلكه امنيت ديگر كشورهاي اسلامي را تقويت خواهد كرد.


حجت الاسلام والمسلمين عبدالكريم عابديني، امروز در جلسه هماهنگي برنامه هاي ستاد اربعين در استان قزوين، گفت: مراسم اربعين حسيني امسال با حضور ميليوني زائران ايران و جهان حماسه بزرگ و فراموش نشدني خواهد بود و به عنوان مانور اقتدار و عظمت اسلامي نه تنها امنيت كشورعراق، بلكه امنيت ديگر كشورهاي اسلامي را تقويت خواهد كرد.



رئيس شوراي حوزه علميه قزوين تصريح كرد: همفكري، چاره انديشي و استفاده از تجارب گذشته باعث مي شود همه ساله حركت بزرگ و حماسي اربعين موثرتر و منسجم تر از سال هاي قبل برگزار شود.

امام جمعه قزوين، حركت تربيتي وفرهنگي اربعين را بهترين فرصت براي تبيين حقايق و وحدانيت دنياي اسلام واهداف حضرت زينب (س) دانست و اظهار كرد: در مراسم اربعين، طلاب، نخبگان و فرهيختگان و حتي مسئولين هيئات هاي مذهبي و كساني كه قدرت نفوذ كلام را دارند، مي توانند در بين راه و مواقع استراحت به دور از هر گونه اختلاف و تفرقه افكني، اهداف متعالي اسلام ناب محمدي(ص) و قيام امام حسين(ع) را براي ديگران تبيين كنند.

وي ادامه داد: فريضه الهي و برزمين مانده امر به معروف و نهي از منكر، حفظ روحيه استكبار ستيزي، بصيرت و دشمن شناسي، به موقع عمل كردن و حمايت از مظلوم، مهمترين ابعاد قيام امام حسين(ع) و ياران باوفاي ايشان بود كه بايد هميشه ودر طول تاريخ وهمچنين در مراسم اربعين حسيني به نحو شايسته اي تبيين شود.

حجت الاسلام والمسلمين عابدني خاطرنشان كرد: پياده‌روي اريعين حسيني همايش عظيم بيداري و ضد استكباري از سوي مسلمانان جهان است.

امام جمعه قزوين با اشاره به اينكه اربعين امتداد حركت حضرت زينب (س) است، نقش حساس حضرت زينب(س) در حوادث و وقايع پس از عاشورا تا اربعين حسيني بسيار مهم است و آن حضرت با روشنگري، ماموريت خود را با انجام رساند.

برپايه اين گزارش، رئيس ستاد بازسازي عتبات وعاليات استان قزوين نيز در اين ديدار گزارشي از فعاليت هاي صورت گرفته در رابطه با اربعين حسيني ارائه داد.