شنبه 1 اردیبهشت 1403

08 مهر 1395

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین کشور: آئین اربعین تجلی اقتدار معنوی مسلمانان است.

مسئول کمیته فرهنگی ستاداربعین کشور گفت: آئین عظیم اربعین حسینی درکربلا که اجتماعی بی بدیل درتاریخ است نشانگر اقتدار معنوی مسلمانان بوده ودر برابر اقتدارمعنوی، هرگونه قدرتی محکوم به شکست است.


حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید احمدی، پیش از ظهر پنجشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: در سال ۹۰، ۹۸هزار زائر اربعین ایرانی داشتیم که در سال های ۹۱، ۹۲، ۹۳ و ۹۴ به ترتیب به ۴۰۰هزار، یک میلیون، یک میلیون و ۶۰۰هزار و حدود دو میلیون زائر افزایش پیدا کرد.

مدیر آموزش بعثه حج و رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین حسینی کشور بیان کرد: این اجتماع عظیم مسلمانان در عراق در هیچ کجای جهان طی تاریخ سابقه نداشته و سال گذشته تعدادی از اقلیت های مذهبی نیز متقاضی شرکت در این مراسم شدند.

احمدی گفت: در شرایطی که در جهان، دشمن و گروه های تکفیری تلاش داشتند چهره زشت و خشنی از اسلام را به نمایش بگذارند این اجتماع عظیم معنوی نشان داد که تصویر ارائه شده از سوی آنان نادرست است.

وی تصریح کرد: مسلمانان و عاشقان امام حسین(ع) طی سال های اخیر با وجود حاکم بودن بدترین شرایط امنیتی بر کشور عراق، با از جان گذشتگی برای برگزاری هر چه باشکوه تر این آئین به کشور عراق وارد شدند.

مدیر آموزش بعثه حج و رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین حسینی کشور خاطرنشان ساخت: ظرفیت های منبرها و مجالس معنوی باید هر چه بیشتر برای حضور مردم در عرصه های معنوی به کار گرفته شود و اربعین حسینی به عنوان یک مناسک دینی باید برای مردم نهادینه شود.

احمدی افزود: در نظر هوشمندانه ای با هدف اینکه امنیت خیل زائران اربعین در کربلا تامین شود، مراسم اربعین به عنوان یک دهه در نظر گرفته شد تا ساماندهی و هماهنگی بیشتر در این زمینه صورت گیرد.

وی بیان کرد: از سوی دیگر مردم باید سختی های این سفر معنوی را بدانند و با اطلاع از مشکلات آن در مسیر گام بگذارند و ایثار و گذشت و رفتار مسالمت آمیز در این روند باید حاکم باشد.

مدیر آموزش بعثه حج و رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین حسینی کشور افزود: برخی به دنبال آن هستند که بدون روادید در کشور عراق و مراسم اربعین حضور یابند، اما باید به حاکمیت دولت عراق و قوانین این کشور احترام گذاشته شود.

احمدی تاکید کرد: از سوی دیگر برخی کشورها نیز این مساله را دستمایه قرار داده و عنوان می کنند که ایرانیان عمدا بدون روادید وارد عراق شده اند که این موضوع به ضرر کشور است.

وی خاطرنشان ساخت: مساله دیگری که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید بسیاری بر آن داشته اند حفظ حرمت مرجعیت دینی است و در مراسمات اربعین و حضور زائران در این کشور، نباید اقدامی منجر به چند دستگی و تضعیف رکن مهم مرجعیت دینی صورت پذیرد.