پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403

04 مهر 1395

مسعود حاجی ابراهیمی: اربعین شاخص حوزه دینداری و مذهبی است

مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین در گردهمایی روحانیون و مبلغان طلایه داران تبلیغ محرم الحرام 1395: اربعین موهبتی است که از نشانه های شناخت تشیع قرار داده شده است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، گردهمایی روحانیون و مبلغان طلایه داران تبلیغ محرم الحرام 1395 به  همت سازمان تبلیغات اسلامی ، دفتر تبلیغات و دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان برگزار شد .

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین مسعود حاجی ابراهیمی مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین، گزارشی از فعهالیت های انجام گرفته در کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین به حاضرین ازائه کرد و در ادامه گفتند: 

اربعین شاخص حوزه دینداری و مذاهبی است و موهبتی که از خصایص شیعیان قرار داده شده است.

زیارت اربعین از مختصات مذاهب ماست، نه اینکه دیگران  حق استفاده و حضور ندارند بلکه این اختصاص وظیفه ما سنگین تر  می کند. وقتی از علائم تشیع شمرده شده باید در قبال آن هم در دنیا و هم در آخرت پاسخگو باشیم.

حماسه اربعین موهبتی است که فرصت جهانی برای شناخت  تشیع ایجاد کرده است. در این جریان آداب و اخلاق و معارف خود را به جهانیان عرضه کنیم.

وی در ادامه گفتند در حماسه اربعین ما علاوه بر معرفی جهانی معارف می توانیم ، آداب و اخلاق و معارف اهل بیتی در مردم نهادینه کنیم . و سبک زندگی حسینی را به مردم آموزش دهیم.

اربعین فرصتی برای آموزش اخلاق اجتماعی و ادب رفتاری و سبک زندگی مثل، آداب میهمانی و آداب میزبانی لازمه آموزش در فضای اربعینی است. در تجمع عظیمی که به فرموده مقام معظم رهبری شبه معجزه است و ما میهمان مردم عراق هستیم و آنها با تمام اخلاص و وجود برای سیدالشهدا و زائرانش خدمت می کنند باید آداب میهمانی را بلد باشیم.